آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

الناز رکابی از برنامه هایش تا المپیک 2020 می گوید؛از پس مخارج تحصیلم برمی آیم و بس

الناز رکابی، بانوی سنگ نورد ایران بعد از کسب مدال طلای سنگ نوردی ماده سرطناب جام فجر می گوید: تا پیش از آغاز سال 96؛ مسابقه یا تورنمنت برون مرزی پیش رو نداریم اما مسابقات جهانی از اردیبهشت سال 96 آغاز می شود. از طرفی ایران پاییز سال آینده مسابقات آسیایی سنگ نوردی را میزبانی خواهد کرد. در این 14 سالی که سنگ نوردی کار می کنم تمرینات را بدون مربی پیگیری کرده ام. از تمرینات آقایان و بزرگان این رشته الگوبرداری می کنم. فیلم های مرتبط با سنگ نوردی زیاد می بینم و براساس آن روی نقاط ضعف و قوتم کار می کنم.

الناز رکابی درخصوص حضور در مسابقات جهانی سال آینده گفته است: پرداخت هزینه اعزام سنگ نوردان و کوهنوردان به مسابقات خارجی جز وظایف فدراسیون نیست. مجوز لازم از طرف فدراسیون دریافت می شود و اگر اسپانسر پیدا کنیم، روانه مسابقات می شویم؛ در غیراین صورت باید هزینه ها را خودمان پرداخت کنیم البته با وجود این که حضور در این رقابت ها تاثیر زیادی در رنکینگ مان دارد، من شخصا از پس این هزینه ها برنمی آیم.

او درخصوص مشکلات کنونی پیش روی خود هم گفته: تنها یک حامی مالی دارم که سالانه دو جفت کفش مخصوص این رشته را در اختیارم قرار می دهند. به غیر از این یک شرکت هواپیمایی هم سال گذشته یک مرتبه هزینه اعزام به یکی از مسابقات خارجی را پرداخت کرد اما این حمایت ادامه دار نبود. در حال حاضر دانشجوی ارشد تربیت بدنی هستم و علاوه بر آن با مربیگری سنگ نوردی در دانشگاه آزاد تهران مرکزی می توانم تنها از پس مخارج تحصیلی بر بیایم و بس. با توجه به المپیکی شدن سنگ نوردی سالنی انتظار داریم فدراسیون تا المپیک 2020 توکیو با سرمایه گذاری روی ورزشکارانی که شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارند حمایت خود را از ورزشکاران این رشته نشان دهد.

بانوی سنگ نورد ایران درباره برنامه ریزی تا المپیک می گوید: شخصا برای المپیک توکیو برنامه ریزی کرده ام و امیدوارم حامی مالی پیدا کنم تا در پرداخت هزینه ها به مشکل بر نخورم. با رویکرد کسب سهمیه المپیک 2020 سعی می کنم در مسابقات جهانی و ارتقای رنکینگ حضور داشته باشم. امیدوارم آمادگی بدنی ام تا چهار سال آینده حفظ شود.