آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
حوادث
۱۹

مرگ مادر و فرزندان در ریزش ساختمان

گودبرداری غیراصولی در خیابان شهید باهنر ورامین، جان مادر و دو کودک را گرفت.

این گودبرداری غیراصولی ساعت 23 و 30 دقیقه یکشنبه در خیابان شهید باهنر ورامین رخ داد و منجر به ریزش ساختمان چهارطبقه ای شد. به گفته شاهدان و همسایه ها، یک مرد، یک زن و دو کودک از ساکنان این مجتمع چهارواحدی زیر آوار مدفون شده بودند. آتش نشانان و امدادگران با حضور در آنجا برای نجات این افراد وارد عمل شدند. با تلاش های آنها یک نفر نجات یافت اما زن جوان و دو فرزند 12 و شش ساله اش زیر آوار جان باختند و اجساد آنها صبح دوشنبه پس از ساعت ها تلاش از زیر آوار خارج شد.

ابوالقاسم مرادطلب، دادستان ورامین هم در این باره به تسنیم گفت: گودبرداری مجاور این ساختمان غیرقانونی انجام شده و با توجه به این که این ساختمان در خیابان اصلی ورامین واقع شده است، این احتمال که این مساله دور از نظر مسئولان ذی ربط شهرداری باشد، بعید و غیرمحتمل است. به نظر می رسد مالک با ارتباطی که در شهرداری ورامین داشته، بدون مجوز اقدام به گودبرداری کرده و مسئولان مربوطه نیز از این مساله چشم پوشی کرده اند.

دادستان ورامین با بیان این که به عنوان مدعی العموم از مقصران این حادثه شکایت شده، ادامه داد: در حال حاضر دستور بازداشت مالک زمین گودبرداری شده، شهردار منطقه و مسئول پلیس ساختمانی داده شده است و بازپرس پرونده نیز با جدیت به پرونده رسیدگی می کند تا قضیه به سرانجام برسد و ضمن احقاق حقوق آسیب دیدگان این حادثه، از وقایع بعدی پیشگیری شود.