آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
ایران
۱۵

چندگانگی و بی نظمی نرخ پارکینگ ها در همدان

رئیس اداره نظارت و بازرسی استان همدان با تاکید بر این که اصناف در نظارت بر پارکینگ های همدان ورود کنند، گفت: چندگانگی نرخ پارکینگ در همدان نتیجه نرخ گذاری توسط نهادهای متعدد است.

علیرضا شجاعی در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: در حال حاضر سه نهاد سازمان میراث فرهنگی، شهرداری همدان و کمیسیون نظارت برای پارکینگ های شهر همدان نرخ گذاری می کنند.

وی با اشاره به این که سازمان میراث فرهنگی پارکینگ هایی را که خود مجوز آنها را صادر کرده نرخ گذاری می کند، تصریح کرد: 90 درصد پارکینگ ها توسط کمیسیون های نظارت نرخ گذاری می شود ولی در کنار آن پارکینگ هایی را داریم که توسط دو نهاد دیگر نرخ گذاری می شود.

شجاعی با بیان این که نرخ گذاری پارکینگ ها توسط نهادهای مختلف سبب می شود تا چندگانگی در نرخ ایجاد شود، عنوان کرد: چندگانگی نهادها سبب ایجاد ضوابط، نرخ و نگرش متعدد نسبت به پارکینگ های شهر همدان می شود.

وی با اعلام این که قوانین در رابطه با پارکینگ مختلف بوده و هر قانونی حیطه اختیاراتی را دارد، اظهار کرد: برای نمونه قانون نظام صنفی حوزه ای که پروانه کسب نگرفته و صنفی نباشد را ورود پیدا نمی کند، ولی در کنار آن قانون حمایت از مصرف کننده وجود دارد که عام بوده و همه را شامل می شود. رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن استان همدان افزود: قوانین چندگانه است و می توان در زمانی که یک قانون اجازه ورود نمی دهد، از سایر قوانین برای ورود استفاده کرد.

شجاعی با اشاره به این که نرخ گذاری برای پارکینگ های شهر همدان به عنوان کالای با اولویت نخست انجام می شود درباره وضعیت نظارت بر این پارکینگ ها نیز گفت: چهار ماه است براساس فرمان وزیر صنعت و معدن بازرسی و نظارت به اصناف واگذار شد که آنها باید ورود پیدا کنند.

وی با اعلام این که سازمان صنعت و معدن باید براساس چارچوب و اختیارات قانونی خود عمل کند، تصریح کرد: باید نوعی هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای نرخ گذاری پارکینگ های همدان ایجاد شود تا بتوانیم به وضعیت مناسب و عادلانه ای در این زمینه دست پیدا کنیم.