آرشیو پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۴
صفحه آخر
۱۲

جنگنده های سعودی در یمن یک مدرسه را بر سر دانش آموزان ویران کردند

جنگنده های سعودی در تازه ترین جنایات خود علیه مردم یمن با بمباران یک مدرسه، هشت دانش آموز را شهید و 15 تن دیگر را زخمی کردند.

شکست های پی در پی سعودی ها در منطقه باعث شده آنها خشم خود را به سر مردم بی گناه یمن خالی کنند. در همین ارتباط خبر رسیده دانش آموزان یمنی بار دیگر هدف حملات آل سعود قرار گرفته اند.

به گزارش تسنیم، جنگنده های سعودی روز سه شنبه یک مدرسه را در منطقه «نهمر» واقع در شرق صنعا پایتخت یمن بمباران کردند که بر اثر آن 8 دانش آموز یمنی در دم به شهادت رسیدند. در این حمله همچنین 15 دانش آموز زخمی شدند. دولت یمن و انصارالله با صدور بیانیه هایی این جنایت را محکوم کردند.

حمله اخیر نیروهای سعودی باعث خلق جنایت وحشتناکی شد. تصاویر منتشر شده از این حمله نشان می دهد کودکان در حالی که کیف و کتاب مدرسه در دست داشتند در خون خود غلتیدند. در برخی از عکس ها دانش آموزان با پاها و دست های قطع شده نشان داده شده اند. 2 تن از 8 شهید این جنایت دختر هستند.

براساس گزارش سازمان های مدنی مستقل بعد از گذشت 600 روز از تجاوز عربستان به یمن بیش از 120 مدرسه و 120 موسسه دانشگاهی و آموزشی تخریب شده است، همچنین آمار رسمی بین المللی حاکی از کشته و زخمی شدن 23 هزار یمنی از آغاز حمله عربستان تاکنون است. یونیسف هم تعداد کودکان کشته شده در زیر بمباران نیروهای متجاوز سعودی را 1400 نفر اعلام کرده است. تمام این جنایات و کودک کشی ها در حالی رخ می دهد که جوامع بین المللی سکوت کرده و حتی از دادن بیانیه ای علیه ظالمان آل سعود امتناع می کنند.

اعتراف انگلیس به حمایت از آل سعود

خبر دیگر اینکه انگلیس برای نخستین بار میزان صادرات بمب های خوشه ای خود را به عربستان اعلام کرد. «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، لندن در سال های بین 1986 تا 1989، 500 بمب خوشه ای به عربستان صادر کرده است. آل سعود در بمباران مردم یمن از بمب های خوشه ای آمریکایی و انگلیسی استفاده می کند و به این مسئله اذعان نیز کرده است.