آرشیو پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۶
اجتماعی
۴

پنجم اسفند ماه صورت می گیرد

سفر هیات ایرانی به «ریاض» برای مذاکره درباره حج امسال

در پی لغو اعزام به حج تمتع به دلیل لغو روابط دپیلماتیک عربستان با ایران در یک سال گذشته دیروز قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خبر داد مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسئولان حج عربستان درباره حج سال 1396 فراهم می شود.

به گزارش «ایران»، هر چند جزئیات بیشتری درباره ترکیب هیات اعزامی ایران مشخص نشده، اما هرسال، نمایندگانی از وزارت امور خارجه، سازمان هواپیمایی و امور بین الملل بعثه رهبر معظم انقلاب، رئیس سازمان حج و زیارت را در مذاکرات حج همراهی می کنند. عربستان سال گذشته برای انجام مذاکرات حج با سفر نمایندگان بعثه رهبر معظم انقلاب مخالفت کرده بود.نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد: هیات ایرانی در پاسخ به دعوت عربستان، 5 اسفند به این کشور سفر خواهد کرد.به گزارش روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ان شاءالله در همان تاریخی که مقامات عربستان اعلام کرده اند هیات ایرانی برای مذاکره به کشور عربستان سفر خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج درباره اینکه هیات ایرانی در چه تاریخی به عربستان سفر می کند، گفت: هیات ایرانی 5 اسفند به عربستان سفر می کند و امیدواریم بتوانیم مواضع خود را در این دیدار تشریح و به نتیجه مشخص دست پیدا کنیم.

قاضی عسکر درباره اینکه وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده است که حج تمتع امسال صورت نمی گیرد، افزود: فعلا هیچ چیز قطعی نیست و ما زمانی که شرایط فراهم شود در مراسم حج حضور پیدا خواهیم کرد اما بدون شک مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.