آرشیو پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۷۷۵
هنر
۱۴

«عریضه ها» در گالری سیحون 2

شرق: مجموعه ای از آثار نقاشی خط عالیه روحمند و میثم همه یی با نام «عریضه ها» در گالری سیحون دو به نمایش درمی آید. تابلوهای نقاشی خط این دو هنرمند با بیان بصری نو و البته با ممارست و آزمون و خطاهایی روی فرم عناصر خط کوفی شکل گرفته است. آثار این هنرمندان متاثر از روحیات درونی هر یک از آنهاست. روحمند و همه در استیتمنت نمایشگاه «عریضه ها» درباره این نمایشگاه و اهداف آن آورده اند:

تلاش ما بر این بوده ساختار نوشتار و عناصر خط فارسی، از ماهیت کاربردی خود رها و متاثر از روحیات پدیدآورنده، در لحظه خلق اثر ایجاد شوند و در سطح کاغذ آزادانه به اصل وجودی خود یعنی عنصر صرفا بصری بازگردند. تا به صورتی بالنده، رها و درهم تنیده با ارجاع به فرم عناصر خط کوفی و دوری مجدد از آن، حیاتی خیال انگیز را به نمایش بگذارند. سعی بر آن بوده برخلاف شیوه های رایج خط-نقاشی، در اینجا صرفا با اجزای شناخته شده فرم حروف بیانی نو از کاربرد آن ارائه دهیم تا آنجا که مخاطب در نگاه خود با خلقتی روبه رو شود که از یک سو فرم خط استفاده شده در نظرها آشنا باشد و از سوی دیگر، نمودی فراتر از معنای عادت شده در آن بیابد.

علاقه مندان می توانند از تاریخ 24 تا ششم بهمن - هر روز به جز دوشنبه ها- در گالری سیحون دو به آدرس زعفرانیه، مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، خیابان سینایی پلاک 24 از ساعت 11 تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند.