آرشیو پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۷۸۱
اقتصاد
۵

گذر

آورده مردمی در مسکن مهر 10 میلیون کم شد

میزان: سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، گفت: از هفته آینده پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی مسکن مهر به پروژه ها تزریق می شود و این افزایش 10 میلیون وام، مبلغ آورده مردمی را کاهش می دهد.

فقر، بوته کنی را افزایش داد

تسنیم: خداکرم جلالی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه تخریب و تصرف جنگل ها 38 درصد کاهش یافته است، گفت: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی مصرف پنج میلیون مترمکعبی سوخت بوته ای 30 درصد افزایش یافته و به پنج میلیون مترمکعب رسیده است. وی با اشاره به جریمه شدن بوته کن ها، افزود: برای رفع نیاز این افراد در حاشیه جنگل جریمه تعیین شده است. ما توانسته ایم نیاز گاز و انرژی آنها را تامین کنیم تا انتظار نکندن بوته داشته باشیم.

واریز مستقیم حقوق از بانک مرکزی به حساب کارمندان

ایسنا: معاون نظارت مالی و خزانه داری با اشاره به پرداخت مستقیم حقوق کارکنان از بانک مرکزی از ابتدای سال آینده، می گوید از مزایای این روش این است که دیگر دستگاه های اجرائی نمی توانند باوجود کسر مالیات و بیمه از حقوق افراد، آن را به دستگاه های مربوطه نپردازند.سیدرحمت الله اکرمی با بیان اینکه تحولات بنیادینی در خزانه داری کشور در شرف وقوع است، توضیح داد: اکنون در حال اجرای برنامه های متعددی هستیم که انجام پروسه های پرداخت در خزانه داری کشور را کوتاه و الکترونیکی کنیم.

ناوگان نفت کش ایران به اروپا رسید

صداوسیما: مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران از آغاز تردد کشتی‎های این شرکت به بنادر اروپا خبر داد.مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران گفت: امروز پس از حل شدن مشکلات بیمه، کلاس، پرچم و گواهی نامه‎های بین‎المللی کشتی ‎های ایرانی، شاهد دستاورد دیگر برجام در حوزه حمل ونقل دریایی کشور هستیم.