آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۳۷۲۶
احزاب
۶
خبر

ناطق نوری می تواند وضعیت اصولگرایان را ترمیم کند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: فکر می کنم اگر اصولگرایان به خود بیایند بهترین فردی که می تواند محوریت آنها را بر عهده بگیرد و آنها را از شرایط کنونی خارج سازد، آقای ناطق نوری است.

مصطفی درایتی در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی چه کسی می تواند جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی را پر کند، خاطرنشان کرد: پر کردن و جایگزینی آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار دشوار است.

شاید بتوان گفت که هیچ کسی با سابقه آیت الله هاشمی چه در دوران پیش از انقلاب و چه در دوران پس از انقلاب در شرایط کنونی وجود ندارد و کسی نمی تواند جایگاه او را پر کرده و بدیلی برای او پیدا کرد. مشاور امور روحانیت دولت اصلاحات افزود: امیدوار هستم تا مجموعه حاکمیت جهت گیری های پس از آیت الله هاشمی رفسنجانی را به گونه ای تنظیم کند که خط تعادل و وحدت بخشی آیت الله هاشمی رفسنجانی حفظ شده و ادامه پیدا کند.

درایتی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی سیدمحمد خاتمی می تواند جای آیت الله هاشمی رفسنجانی را برای جامعه سیاسی ایران پر کند، ابراز داشت: خاتمی جایگاه خاص خود را دارد و همواره براساس آن جایگاه نقش آفرینی کرده است. به عبارت دیگر، رییس دولت اصلاحات در جایگاه میانه ای ایستاده است.

او با بیان اینکه در میان اصلاح طلبان هم محوریت آقای خاتمی تثبیت شده است، اظهار داشت: محوریت خاتمی و محوریت احتمالی آقای ناطق نوری در میان اصولگرایان می تواند زمینه تعامل میان اصلاح طلبان و اصولگرایان را در بسیاری از زمینه ها گسترده تر از اکنون کرده و شرایط را برای تعادل بخشی در نظام سیاسی فراهم کند. ایلنا