آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۹
ورزش
۱۸

فحاشی هواداران، بلای جان سپاهان

اوضاع عبدالله ویسی در سپاهان به هیچ وجه خوب نیست. او که پس از قهرمان کردن استقلال خوزستان با سلام و صلوات راهی نصف جهان شد تا با سپاهان هم آن روزهای خوش را تکرار کند، حالابشدت از دست هوادارانی که او و خانواده اش را به باد ناسزا گرفته اند، عصبانی است.

سپاهان این هفته در ورزشگاه نقش جهان، در عین ناباوری با 3 گل مغلوب ماشین سازی شد تا شدت انتقادها از سرمربی و البته مدیریت باشگاه به اوج خود برسد؛ انتقادهایی که کم کم رنگ و بوی فحاشی به خود گرفته است. ویسی که بشدت از این بابت ناراحت است، پس از شکست سنگین تیمش در نشست خبری گفت: برای من قابل قبول است که هواداران سپاهان شعار حیا کن رها کن بدهند و این شعار روی سر من جای دارد، ولی این که به ناموسم فحاشی کنند، قابل احترام نیست و اصلاآن را نمی پذیرم. ما از تیم ته جدولی ماشین سازی تبریز باختیم و من به این خاطر از هواداران واقعی تیم سپاهان عذرخواهی می کنم. اما به هوادارانی که به خانواده بازیکنان و من فحاشی کردند می گویم که لایق آن فحش ها خودشان بودند.

«من دست دزدها را از سپاهان بریدم و باید تاوان آن را بدهم»، ویسی با بیان این جمله در واکنش به این که سپاهانی ها تیم حریف را تشویق کردند، گفت: از روز نخست کانون هواداران سپاهان از من پول می خواست و برخی پول گرفته بودند که علیه من فحاشی کنند. برخی افراد، بازیکن 38 ساله ای را که باید در پیشکسوتان بازی کند، تشویق می کنند. با این اوصاف انتظار دیگری از این افراد ندارم. این افراد هیچ چیزی ندارند و اگر چیزی دارند که مرا از نظر فوتبالی زیر سوال می برد، بگویند. من حتی یک آدامس هم ندزدیدم، بلکه دست برخی دزدها را از تیم کوتاه کردم. اگر باشگاه مرا اخراج کند، یک ریال هم از باشگاه نمی گیرم که فکر نکنند برای پول در سپاهان مانده ام.

در جریان بازی سپاهان و ماشین سازی، شجاع خلیل زاده هم از گزند سکوهای ورزشگاه در امان نبود. هواداران تیم اصفهانی بعد از این که شجاع خلیل زاده با کارت زرد داور جریمه شد، با شعار «شجاع پرسپولیسی» از این بازیکن انتقاد کردند. عملکرد این بازیکن در دیدار رفت مقابل پرسپولیس باعث بروز برخی شایعات شده بود. هواداران سپاهان همچنین بعد از دریافت گل سوم بازیکنان را به خاطر نمایش شان «بی غیرت» خطاب کردند.