آرشیو پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۸۰۵
ورزش
۱۸

فروش سوالات آزمون کارگزاری فوتبال در ایران

وب سایت رسمی برنامه نود در گزارشی افشا کرد در آزمون کارگزاری نقل وانتقالات در سال های 94 و 95 تخلفات گسترده ای صورت گرفته است. در این گزارش آمده است: «به گزارش سایت نود، از سال 94 که فیفا کارگزاری فوتبال را برای همه آزاد کرد، فدراسیون فوتبال ایران در تماس های مکرر با فیفا خواست به خاطر شرایط ویژه فوتبال ایران، انتخاب کارگزاران فوتبال با فیلترهایی همراه شود. به عنوان مثال از داوطلب ها آزمون گرفته شود، کمترین مدرک تحصیلی کارگزاران لیسانس باشد، سوءپیشینه نداشته باشند و زبان انگلیسی آنها در سطح مناسبی باشد. خبرها حاکی از آن است که در امتحانات کارگزاری فدراسیون فوتبال نه تنها هیچ کدام از موارد فوق رعایت نشده بلکه تخلفاتی هم قبل و بعد از امتحان رخ داده است. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال پس از حضور تورک، معاون دادستان تهران در راس کمیته اخلاق، در حال بررسی پرونده هایی است که ابهامات زیادی درباره آنها مطرح شده است. در جدیدترین اتفاق قرار است به پرونده فروش سوالات کارگزاری فوتبال به داوطلبان و اعطای مجوز دلالی پس از اخذ پول های میلیونی (20 تا 30 میلیون تومان برای هر مجوز) رسیدگی شود. بهنام ابوالقاسم پور، عضو کمیته اخلاق در گفت وگو با سایت نود این مورد را تایید کرد و از احضار متخلفان به کمیته اخلاق در روزهای آینده خبر داد. او البته به نام متخلفان هیچ اشاره ای نکرد. البته این پرونده هم به ماجرای امتحان سال 94 ورود می کند و هم به ماجرای امتحان سال 95!

یکی از شایعات و شائبه هایی که مطرح شده، این است که برخی طراحان سوال ها به رفقای ایجنتشان سوال ها را فروخته اند. در این میان برخی افراد در امتحان کارگزاری داخلی قبول شده اند که یک کلمه هم زبان بلد نیستند. به عنوان مثال کسی در این آزمون قبول شده که در ورزشگاه آزادی در روزهای بازی، دکه های فروش تنقلات و ساندویچ داشته و حالابه یک ایجنت داخلی تبدیل شده است!

حمیسی، رئیس کمیته حراست فدراسیون فوتبال، درباره این اتفاق ها به سایت نود می گوید: «ماجرای سال 94 را حل کردیم و جلوی لورفتن سوالات را گرفتیم. آقای نصیرزاده سوالات را مجددا طرح کرد. درواقع در امتحان های آن سال، به نظر من سوالات لو نرفت، بلکه فرایند ایمنی رعایت نشده بود و سوالات در قرنطینه قرار نداشت».