آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۰۷
سیاست
۶

توصیه دادستان کل به دادستان ها: به وظایف خود در قبال صیانت از حقوق عامه عمل کنید

ایسنا: دادستان کل کشور، روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه دادستان اراک، خواستار توجه جدی و بیش از پیش دادستان ها به ایفای وظایف قانونی خود درباره صیانت از حقوق عامه و تداوم برقراری امنیت در ابعاد مختلف شد و گفت: «با اقتدار، صلابت و عزمی خستگی ناپذیر باید به وظایف قانونی خود در قبال صیانت از حقوق عامه عمل کنید و در این راه اسیر فشارها، توصیه ها و وسوسه ها نشوید». حجت الاسلام منتظری، با اشاره به اینکه اجرای عدالت تنها به «سخن گفتن و آماردادن» نیست، افزود: «مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود رضایت و اعتماد مردم در مراجعه به دستگاه قضائی و رسیدن به حق از طریق این دستگاه را شاخص سلامت دستگاه قضا معرفی کرده اند و این موضوع باید مد نظر همه ما قرار گیرد و البته در همه دستگاه ها هم ملاک، رضایت مردم و جلب اعتماد آنهاست».

او افزود: «نباید کار به جایی برسد که کارگری جلوی ما را بگیرد و بگوید که 27 ماه است حقوق نگرفته ایم. آقای قاضی، آقای مسئول اگر خود شما دو ماه حقوق نگیری صدایت بلند نمی شود؟ همه مشکلات هم واقعا به تحریم ربط ندارد. بخشی از این مشکلات به خاطر سیاست های غلط و مدیریت های نامناسب است که باید جلوی آن گرفته شود. باید دادستان های مراکز استان بروند و دنبال کنند این مسائل را و پاسخ بخواهند».

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اعتصاب غذای برخی متهمان در زندان ها گفت: «نمونه این حرکت را در چند روز اخیر دیدیم. این موضوع از خارج کشور به برخی جریانات سیاسی خط داده شده و می گویند پایت که به زندان رسید شروع کن و ما از شما حمایت می کنیم. آن وقت خبر این اعتصاب ها به شبکه های اجتماعی و خارج از کشور می رود که فشاری علیه قوه قضائیه بشود».

دادستان کل کشور افزود: «آن وقت این افراد از این طریق شروع به مظلوم نمایی می کنند و حتی وقتی حالشان بد می شود اجازه تزریق سرم هم نمی دهند؛ اما باید بدانند که اگر از زیر تیغ عدالت و دادگاه هم عبور کنند، از محضر عدل الهی و نفرین بزرگان و اوتاد نمی توانند بگذرند».