آرشیو یک‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۰۷
جهان
۸

رویداد

چین امیدوار برای ازسرگیری مذاکرات 6جانبه

وزیر خارجه چین اعلام کرد دولت پکن همچنان به ازسرگیری دور جدیدی از مذاکرات شش جانبه با کره شمالی برای متوقف کردن برنامه های اتمی این کشور، امیدوار است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی اخیرا «به صورت موفقیت آمیز» یک موشک جدید میان برد بالستیک را آزمایش کرده است و رسانه دولتی این کشور نیز گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفته که این موشک قابلیت حمل کلاهک اتمی را دارد.

بازداشت یک تبعه کره شمالی مظنون به قتل برادر کیم

پلیس مالزی اعلام کرد یک مرد تبعه کره شمالی را در ارتباط با قتل برادر ناتنی رهبر این کشور در مالزی بازداشت کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه پلیس مالزی آمده است: این مرد حامل اسناد دولت مالزی برای کارگران خارجی بود و براساس این اسناد او، «ری جونگ چول» 46 ساله و تبعه کره شمالی است.

شرط اردوغان برای بازگشت به حزب

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد اگر اکثریت آرای رفراندوم پیش رو «آری» باشد، در این صورت من به حزب عدالت توسعه باز می گردم. او همچنین با تکذیب هرگونه اعمال فشار بر مخالفان رفراندوم گفت که هیچ حسن نیتی در پشت پرده رای «نه» به رفراندوم وجود ندارد. او ادامه داد: در صورت به تصویب رسیدن اصلاحات قانون اساسی در رفراندوم 16 آوریل ترکیه دو سال وقت برای انجام تغییرات لازم برای راه اندازی سیستم ریاست جمهوری خواهد داشت.