آرشیو پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۳۷۵۴
سیاست
۳

پیدا و پنهان

احمد منتظری بازداشت شد

احمد منتظری که در ارتباط با انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری درباره اعدام های تابستان 1367 به دادگاه روحانیت احضار شده بود، بازداشت شده است. دادگاه ویژه روحانیت پیش تر منتظری را به حبس و خلع لباس محکوم کرده بود. روز گذشته کانال تلگرام بیت آیت الله منتظری روز چهارشنبه (4 اسفند/ 22 فوریه) در اطلاعیه ای خبر بازداشت احمد منتظری، فرزند ارشد آیت الله منتظری را منتشر کرده است. همچنین دادسرای ویژه روحانیت در پی بازداشت احمد منتظری در اطلاعیه ای نوشت: «در پی اقدامات آقای احمد منتظری مبنی بر تضعیف مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهانت، افترا و دروغ پردازی های متعدد وی نسبت به معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و یادگار عزیز ایشان و همچنین تطهیر و حمایت از منافقین کوردل و تروریست و همنوایی با استکبار جهانی، نامبرده در دادگاه بدوی محاکمه که متعاقب اعتراض به رای صادره، دادگاه تجدیدنظر (متشکل از قضات عالیرتبه دیوانعالی کشور شاغل در دادگاه ویژه روحانیت) با حضور ایشان تشکیل و به 6 سال حبس قطعی محکوم شده است: محکومیت وی در تاریخ 4/12/1395 اجرا گردید.»

محمود احمدی نژاد به مشهد رفت

روز گذشته محمود احمدی نژاد در حرم امام رضا (ع) در مشهد رویت شد. بر اساس تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است این سفر روز گذشته صورت گرفته است.

محمود احمدی نژاد پس از نهی مقام معظم رهبری از کاندیداتوری سفرهای خود را از حالت خبری به حالت غیرعلنی در آورده است. در روزهای اخیر علاوه بر حمید بقایی، تعداد دیگری از اعضای کابینه او برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام کاندیداتوری کرده اند.