آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۶۰
سیاسی
۱۳

مراسم بزرگداشت حاج احمدخمینی در حرم مطهر امام (ره)

مراسم شب جمعه آخر سال با هدف احیای یاد و خاطره عزیزان در خاک خفته و یادبود درگذشتگان بیت امام خمینی(ره) از جمله مرحوم حاج احمد خمینی، مرحومه خدیجه ثقفی همسر امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و اعضای بیت امام خمینی، جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از علما، روحانیون، مسئولان و شخصیت های سیاسی، خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران وقشرهای مختلف مردم برگزار شد.

دراین مراسم باشکوه، یکی از قاریان قرآن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

یکی از استادان حوزه علمیه و دانشگاه در این مراسم به شخصیت برجسته فرزند صالح امام خمینی(ره) حاج احمد خمینی اشاره کرد و بیان داشت: مرحوم حاج احمد آقا جزو شخصیت هایی بود که اگر در قبل از پیروزی انقلاب در کنار امام نبود، به حتم انقلاب به پیروزی نمی رسید همچنین اگر بعد از انقلاب هم کنار امام خمینی(ره) نبود، انقلاب تداوم نمی یافت.

حجت الاسلام محمدعلی خسروی در بخش دیگری از سخنان خود به زندگی بانو خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگ در زندگی پربرکت 96ساله خود فرازها و فرودهای فراوانی را تجربه کرد ولی همواره از خط امام(ره) و راه انقلاب و اسلام خارج نشد.

این استاد موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز مرحوم بانو خدیجه ثقفی عقلانیت او بود، خاطرنشان کرد: عقلانیت و تعقل این بانوی بزرگ در بسیاری از جاها و گذرگاه های سخت نهضت انقلاب به کمک امام خمینی(ره) آمد و این مرد بزرگ تاریخ ایران را در پیروزی نهضت اسلامی کمک و یاری رساند.