آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۸
صفحه آخر
۱۲

جنگ ترکیه و اروپا به اوج رسید؛ وزیر کشور ترکیه: ماهانه 15 هزار پناهجو را راهی اروپا می کنیم

آنکارا تهدید کرد که می تواند با روانه کردن ماهانه 15 هزار پناهنده به سمت کشور های اروپایی، این قاره را شوکه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با بالاگرفتن تنش های سیاسی میان آنکارا و کشورهای اروپایی، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه تهدید کرد که برای شوکه کردن این قاره، ماهانه 15 هزار پناهنده غیرقانونی را به اروپا خواهند فرستاد.

سویلو با اشاره به توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درخصوص پذیرش مجدد پناهندگانی که به این قاره رفته اند از سوی آنکارا، گفت: «ما توافق کردیم. اروپا، به تو می گویم، آیا آنقدر جربزه داری؟ اگر می خواهی، ما 15 هزار پناهنده ای را که ماهانه مانع آمدنشان (به اروپا) می شویم، به سمت شما می فرستیم». به نوشته روزنامه «حریت» وی همچنین افزود: آلمان و هلند تلاش می کنند چیزی را که نتوانستند در جریان تظاهرات میدان تقسیم بدست بیاورند، اکنون کامل کنند.

آنکارا در هفته های اخیر درگیر تنش های شدیدی با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند بر سر سخنرانی وزیرانش جهت جمع آوری رای «آری» برای رفراندوم تغییر قانون اساسی در جمع اتباع ترک کشورهای مذکور بوده است.

مخالفت دولت های اروپایی با برگزاری سخنرانی و تجمعات تبلیغاتی مقامات ترکیه در کشورهایشان برای جمع آوری رای مثبت به تغییر قانون اساسی در همه پرسی 27 فروردین، باعث عصبانیت بیش ازحد آنکارا شده، بگونه ای که حتی اروپا را تهدید به تحریم کرده است.