آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۸
شهرستان ها
۷

فعالیت نخستین جمعیت خادمان زن در حرم مطهر رضوی

مشهد- خبرنگار کیهان: نخستین جمعیت خادمان زن حرم مطهر رضوی همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) شروع به فعالیت می کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر از افتتاح رواق فاطمه زهرا(س) همزمان با ایام نوروز در حرم مطهر خبر داد و افزود: این رواق به مساحت 5 هزار متر مربع و با ظرفیت 6 هزار نفر ویژه بانوان، در صحن آزادی حرم مطهر است.

بختیاری با اشاره به توزیع 100 هزار وعده صبحانه از روز میلاد حضرت زهرا(س) تا پایان نوروز در میان زائران رضوی در حرم مطهر اظهار داشت:40 هزار وعده صبحانه بین راهی نیز در میان زائران در جاده ها و 6 هزار وعده غذا، بین زائرین در سطح شهر مشهد توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه طرح «خادم یاری» (افزایش تعداد خادمین) از 40 هزار نفر در حال حاضر به 400 هزار و سپس به 4 میلیون نفر در آینده نزدیک گفت: یکی از دلایل ایجاد نمایندگی آستان قدس در تمامی استان ها، تکریم زائر از مبدا تا استفاده از ظرفیت خادمین در جهت خدمت به محرومین است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: در سال جاری 300 هزار زائر اولی به حرم مطهر مشرف شدند، که پیش بینی می شود در سال آینده این رقم افزایش یابد.

بختیاری اذعان داشت: فاز نخست زائرشهر رضوی طی سه ماهه نخست سال 96 به بهره برداری می رسد که هزینه ساخت فاز نخست این زائرشهر تاکنون 4 میلیارد تومان بوده است که از سوی خیرین تامین شده که برای اتمام این پروژه نیز نیازمند کمک خیرین هستیم.

وی گفت: پیش بینی می شود همزمان با ایام نوروز 7 میلیون نفر زائر به حرم مطهر مشرف شوند، بختیای افزود: 8 هزار و 500 نفر از سراسر کشور به منظور خدمت به زائران امام رضا(ع) در سایت مخصوص ثبت نام کرده اند.