آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۸
شهرستان ها
۷

خسارتی تاکنون به باغداران گلستانی برای سرمازدگی پرداخت نشده است

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون هیچ پولی برای پرداخت خسارت سرمازدگی به باغداران استان گلستان پرداخت نشده است.

مرتضی صادقی اظهار داشت: در آذرماه با کاهش شدید دما و بارش برف بیش از 6800 هکتار از باغات مرکبات برداشت نشده استان گلستان دچار خسارت شد. وی افزود: حدود 120میلیارد تومان برآورد این خسارات بود و این اطلاعات در نخستین فرصت جمع آوری شد و به مدیریت بحران استان و کشور ارسال شد. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: در جلسه هیئت دولت 104میلیارد تومان اعتبار برای باغ های خسارت دیده استان گلستان مصوب شد که تاکنون این مبلغ به استان اختصاص نیافته و به دنبال پیگیری این مصوبه هستیم تا هر چه سریع تر این مصوبه به استان اختصاص یابد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بیشتر باغ های پرتقال استان گلستان که حدود 6 هزار هکتار است در این سرما دچار آسیب و از بین رفتن محصول شدند. باقری اظهار کرد: متاسفانه در کنار این خسارت ما شاهد هستیم که تنها 500 تا 600 هکتار از 6 هزار هکتار باغ مرکبات استان گلستان بیمه بود و این خود مشکلی دیگر به اقتصاد کشاورزی استان است.

اوایل آذر ماه امسال مردم استان گلستان دمای 14 درجه زیر صفر را تجربه کردند و خسارت های زیادی نیز به باغداران و کشاورزان استان وارد شد.