آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۸
شهرستان ها
۷

114 تخته فرش از استان کرمان به نجف اشرف ارسال شد

در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) 114 تخته فرش دستباف از استان کرمان جهت انتقال به نجف اشرف و حرم حضرت علی (ع) بارگیری شد.

مراسم بارگیری 114 تخته فرش دستباف استان کرمان جهت انتقال به تهران و ارسال به نجف اشرف در شهرک صنعتی کرمان برگزار شد.

با هنرمندی بانوان فرش باف استان کرمان تعداد 94 تخته فرش در شهرستان راور و 20 تخته فرش در شهرهای کرمان، رفسنجان، گلباف و کوهبنان بافته شده است که این فرش ها در صحن حضرت زهرا (س) واقع در حرم ملکوتی حضرت علی (ع) پهن می شوند.

مهدی تویسرکانی مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: بافت 30 هزار متر مربع فرش برای صحن حضرت زهرا (س) بر اساس تفاهم نامه ای که بهمن سال 1393 فی مابین استاندار کرمان و ستاد عتبات عالیات کشور امضاء شد، از اول مهر سال 1394 آغاز شد.

وی افزود: در این رابطه 122 دار قالی برپا شد و حدود 280 بانوی هنرمند بافنده فرش گره دار کرمانی با برند «فرش راور» کار را آغاز کردند که 20 تخته از این فرش ها روکارگیری و شستشو شده و به نجف اشرف منتقل شد و 20 تخته فرش نیز تا آخر اردیبهشت سال 1396 از دار قالی پایین کشیده می شوند و مابقی نیز تا پایان مرداد سال آتی آماده می شوند.

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با بیان اینکه این فرش ها از محل نذورات و کمک های مردمی بافته و تهیه می شوند، گفت: وسعت این تعداد فرش تقریبا دو هزار متر مربع است که با اجرای این پروژه در استان کرمان برای 600 نفر به طور مستقیم و بیش از 100 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.