آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۲
ایران
۱۵

3000 خانوار سکونتگاه های غیررسمی تبریز جا به جا می شوند

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با بهسازی و نوسازی در استان، طرح ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی با جابه جایی 3000 خانوار در حال اجراست.

گفته می شود حدود 528 هزار نفر در آذربایجان شرقی ساکن سکونتگاه های غیررسمی هستند که از این تعداد حدود 400 هزار نفر در تبریز زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا، بابک نجفیان، هدف از اجرای این طرح را حفاظت از این خانوارها در برابر وقوع حوادث طبیعی احتمالی اعلام کرد و افزود: این خانوارها به دلیل سکونت در اراضی و پهنه لرزه خیز تبریز جابه جا می شوند.

وی عنوان کرد: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با امضای یک تفاهم نامه متعهد به تامین و تحویل 48 هکتار از اراضی دولتی برای ساماندهی و حفظ امنیت شهروندان و جابه جایی این تعداد خانوار ساکن در منطقه خطرپذیر ضلع جنوبی بزرگراه پاسداران شده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این راستا تفاهم نامه مشترکی بین استانداری، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، شهرداری تبریز و انجمن صنفی انبوه سازان مسکن «ایران» با موضوع ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی تبریز امضا شده است.