آرشیو چهار‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۲
جهان
۶

چهره ها و نظرها

دیگر در مقابل سوریه سکوت نمی کنم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته طی تماس تلفنی در خصوص سوریه مذاکره کردند.

به گزارش ایرنا، در این مذاکره تلفنی ترامپ با تقدیر از حمایت ترکیه از حملات هوایی کشورش به سوریه، اعلام کرد که بیش از این نمی توانیم در مقابل حملات حکومت بشار اسد سکوت کنیم. رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت دوستی با ترکیه برای آمریکا تاکید کرده و گفته است که «با همکاری یکدیگر کارهای بسیاری برای انجام دادن داریم». ترامپ همچنین اعلام کرده است که آمریکا در زمینه بحران سوریه، عراق و همچنین مبارزه با گروه تروریستی پ.ک.ک با ترکیه همکاری خواهد کرد.

اردوغان نباید به یک امپراتور تبدیل شود

رئیس دیدبان حقوق بشر در پیامی به اردوغان توصیه کرد تا با انجام سه اقدام، خطر تبدیل شدن حکومت خود به «ریاست جمهوری امپراتوری» را از بین ببرد.

به گزارش مهر، «کنت راث» با انتشار پیامی در توئیتر به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه توصیه کرد: برای از میان بردن ترس در خصوص ریاست جمهوری امپراتوری باید وضعیت فوق العاده را لغو، زندانیان را آزاد و اسباب آزادی رسانه ها را فراهم کنید. رئیس دیدبان حقوق بشر روز دوشنبه نیز پیامی را در واکنش به نتیجه همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه منتشر کرده و در آن نتیجه حاصل شده را زیر سوال برده بود.

تمایل مسکو به گسترش روابط با ریاض

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «ما تمایل داریم روابط خود را با عربستان سعودی در تمامی سطوح گسترش دهیم.»

به گزارش مهر و به نقل از ریانووستی، «میخاییل بوگدانوف»، اعلام کرد که روسیه در نظر دارد روابط خود را با عربستان سعودی در تمام سطوح گسترش دهد. بوگدانوف در دیدار با رئیس مرکز امور امدادی و بشردوستانه «ملک سلمان» پادشاه عربستان گفت: در واقع درک دوجانبه میان دو کشور افزایش یافته و روابط در تمامی سطوح در حال شکل گیری است. به اعتقاد بوگدانوف، در تمامی سطوح بین روسیه و عربستان روابط خوبی وجود دارد. وی افزود: از روابط وزارت خارجه دو کشور خرسندیم و از سفر هیات سعودی به مسکو استقبال می کنیم. بنابه گفته مقامات روس، احتمال دارد پادشاه عربستان تا پایان 2017 به روسیه سفر کند.