آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۲
حوادث
۱۹

نجات 2 قاتل از مرگ با دیه میلیاردی

دو قاتل با پرداخت دیه میلیاردی از قصاص نجات یافتند. یکی از آنها مردی است که با پرداخت 870 میلیون تومان و گرو گذاشتن یک میلیارد تومان سفته رضایت گرفته است. دیگری نیز مردی افغان است که صد میلیون تومان بابت خونبهای پسری 18ساله پرداخته است.

به گزارش جام جم، نخستین پرونده مربوط به درگیری منجر به قتل چند تبعه افغان در یک زمین فوتبال بود. وقوع این نزاع، یکم فروردین 93 به کلانتری شهرک غرب اطلاع داده شد. پسری 18 ساله پس از اصابت ضربه چاقوی یکی از بازیکنان به قتل رسیده بود.

متهم پس از دستگیری گفت: «برای مسابقه فوتبال به ورزشگاه رفته بودیم اما بعد از پایان بازی سر پول به اختلاف خوردیم. من از مقتول خواستم 20 هزار تومان بابت اجاره زمین بدهد، اما زیر بار نرفت. درگیر شدیم و با چاقو او را کشتم.» او در دادگاه اعترافات خود را تکرار کرد و به قصاص محکوم شد، اما سرانجام اولیای دم رضایت دادند تا او به زندگی بازگردد. مرد جوان صبح دیروز، در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان زاده محاکمه شد که پس از دفاعیاتش قضات متهم را به چهار سال حبس محکوم کردند.

دومین پرونده نیز مربوط به مردی است که به دنبال مسائل اخلاقی، مرتکب قتل شده است. اواخر اسفند 90، وقوع یک نزاع منجر به قتل به یکی از کلانتری های پایتخت اطلاع داده شد. تحقیقات نشان می داد چندی پیش، پسری جوان به نام امیر مورد آزار و اذیت یکی از اهالی محل قرار گرفته و روز حادثه، عامل تجاوز را دیده است. همین موضوع باعث آغاز درگیری شده و با قتل یکی از دوستان امیر پایان یافته است.

متهم پس از دستگیری، در دادگاه گفت: «روز حادثه، امیر همراه برادر و دوستش من را دید و ماجرای اخلاقی را پیش کشید. با هم درگیر شدیم و من با چاقو، دوست امیر را کشتم. من هیچ قصدی برای قتل نداشتم.»

با درخواست اولیای دم، متهم به قصاص محکوم شد و در حالی که یک بار پای چوبه دار رفته بود، موفق شد با پرداخت 870 میلیون تومان و گرو گذاشتن یک میلیارد تومان سفته، رضایت بگیرد. او پس از محاکمه به پنج سال حبس محکوم شد.