آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۲
سینما
۱۲

راش

ورکشاپ های جشنواره جهانی فیلم فجر

علیرضا شجاع نوری، مسئول نشست های علمی و ورک شاپ های جشنواره جهانی فجر ضمن اشاره به این که سینما فلسطین میزبان برخی بهترین فیلم های جشنواره است، اظهار کرد: سینما فلسطین مرکز برگزاری نشست های آموزشی و علمی سینماست که متخصصان هر حوزه برای برگزاری این ورک شاپ ها حضور پیدا می کنند.

او در ادامه موضوعات مختلف ورک شاپ های جشنواره جهانی فیلم فجر در سینما فلسطین را به شرح زیر اعلام کرد: ورک شاپ سینمایی اکشن با حضور تدی چان از هنگ کنگ، ورک شاپ فیلمنامه نویسی با حضور کلر دوبن از فرانسه، ورک شاپ فیلمبرداری با حضور جیمی یاناکیجیما از ژاپن، ورک شاپ کارگردانی با حضور فردریک تور فردریکس ون از ایسلند، ورک شاپ تدوین با حضور جاکو پوکوآدری از ایتالیا و مصطفی خرقه پوش از ایران، ورک شاپ اقتباس در فیلمنامه با حضور محمد ملس از سوریه، ورک شاپ بازیگری امروز با حضور آتیلا پسیانی، ورک شاپ فیلمسازان اول با حضور همایون اسعدیان و مازیار میری، ورک شاپ تکنیک های ایده پردازی با حضور شادمهر راستین، ورک شاپ سینمای کوروساوا با حضور مجید اسلامی و ورک شاپ ژانر وحشت در سینما با حضور حسن حسینی.

بلاتکلیفی «نرگس مست»

فیلم سینمایی «نرگس مست» ساخته سیدجلال الدین دری در مراحل پایانی فنی متوقف شده است.

عبدالله اسفندیاری، تهیه کننده سینما درخصوص آخرین وضعیت این فیلم سینمایی گفت: این اثر در مراحل پایانی فنی قرار دارد، اما فعلا پیشرفتی در کار نیست و پروژه متوقف شده است. او افزود: ما در تلاشیم برای ادامه تولید این فیلم بودجه موردنیاز تامین شود و نسخه نهایی آن را آماده کنیم.

فیلم «نرگس مست» اولین تجربه بلند سینمایی سیدجلال الدین دری است که تهیه کنندگی آن را عبدالله اسفندیاری به عهده دارد. سعید پورصمیمی، سیامک صفری، رضا فیاضی، هومن برق نورد، متین ستوده، بهنام قربانی، امیرحسین مدرس، مهدی پاکدل و میترا حجار بازیگرانی هستند که در این فیلم بازی کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک سازنده قدیمی تار در خانه اش با گروهی جوان که تمرین موسیقی می کنند، مراوده دارد. او در فضای ذهنی، خودش را به جای اساتید موسیقی تصور می کند و ما ترانه های ماندگار فارسی را از آن اساتید می شنویم./ باشگاه خبرنگاران جوان