آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۵
سیاسی
۳

قالیباف: اگر نمی توانستم درآمد کشور را 2/5 برابر کنم، اصلا نامزد نمی شدم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که با طرح وعده دو و نیم برابری درآمد کشور هنگام ثبت نام، «فکر نمی کنید در همین قدم اول، تعهدات سنگینی برای دولت آینده تان ایجاد کرده اید؟» گفت: پس برای چه نامزد شده ام؟ نامزدی که تعهد و برنامه ای برای حل مشکلات اقتصادی مردم نداشته باشد، چگونه به خود اجازه می دهد برای تصدی مهم ترین مسئولیت اجرایی کشور نامزد شود؟

محمدباقر قالیباف در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه مردم ما رئیس جمهوری و دولتی می خواهند که برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی امروز مردم برنامه دقیق و مشخصی داشته باشد و تعهد قطعی بدهد، افزود: وقتی فردی با بیش از 30 سال سابقه مدیریت اجرایی که به همه تعهداتی که داده پایبند بوده، با قاطعیت اعلام می کند که بعد از 4 سال درآمد کشور را دو برابر و نیم می کند یا 5 میلیون شغل ایجاد خواهد کرد، مطمئنا سال ها مطالعه و برنامه ریزی و سابقه مدیریتی پشت این حرف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقا برنامه اقتصادی من دقیقا برای شرایط امروزی ایران طراحی شده است، اظهار کرد: وقتی از انقلاب اقتصادی صحبت می کنیم یعنی مشکلات امروز اقتصادی را در حدی می بینیم که با مدیریت های بسته و خسته کنونی قابل حل نیست. در همه جای دنیا، وقتی کشوری گرفتار رکود اقتصادی باشد، آن هم رکود خطرناکی مثل وضعیت امروز ما، یکی از مهم ترین کارهای دولت ها این است که قدرت خرید مردم را افزایش دهند. در بسیاری از کشورهای با اقتصاد لیبرال، وقتی که رکود اقتصادی وجود دارد، دولت ها دست به سیاست تحریک تقاضا می زنند و مستقیما به مردم به شیوه های مختلف پول می دهند تا با ایجاد گردش مالی در بازار، اقتصاد کشور بتدریج از رکود خارج شود.

قالیباف افزود: نحوه مدیریت در کشور ما برای 40 سال پیش است. در کشوری با این همه منابع و ثروت های خدادادی مطمئنا می توان سطح رفاهی و درآمدی مردم را در یک مدت مشخص افزایش داد.