آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۳
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت سنگ مصنوعی اورانوس: بسیاری از صنعتگران به دلیل سیاست های ناکارآمد فعلی ورشکسته شده اند

مدیرعامل شرکت سنگ مصنوعی اورانوس گفت: بسیاری از صنعتگران به دلیل سیاست های غلط و ناکارآمد فعلی ورشکسته شده اند.

جهانگیری در نامه ای خطاب به روزنامه کیهان افزود: به دلیل این سیاست ها، بسیاری از تولیدکنندگان عطای تولید را به لقای آن بخشیده و ترک تولید و صنعت داخلی کرده و به دلالی اجناس خارجی پرداخته اند.

همچنین به دنبال ورشکستگی تولیدکنندگان و تعطیلی کارخانه ها بسیاری از افراد که نان آور خانواده هایشان نیز بودند از کار بیکار شده اند.

وی افزود: کجایند دولتمردان حامی مردم و صنعت که این همه مصیبت وارده به تولید و تولیدکنندگان را نمی بینند و به جای یاری رساندن به صنعتگر داخلی دست نیاز به سوی صنعتگر خارجی دراز کرده اند.

این فعال صنعت سنگ با بیان اینکه ما تولیدکنندگان سنگ مصنوعی «کورین» بخشی از تولیدکنندگان این کشوریم افزود: سهل انگاری مسئولین مربوطه تاکنون به ما صدمات جبران ناپذیری وارد کرده است و علی رغم نامه نگاری ها و اعتراضات پی درپی تاکنون هیچ اقدام مثبتی برای ما صورت نگرفته است تا جایی که تاکنون حداقل 2 شرکت از 6 شرکت تولیدکننده سنگ کورین در ایران تعطیل شده و مابقی نیز اگر حمایتی صورت نگیرد قطعا تعطیل خواهد شد.

برای ما جای سوال است که چگونه دلالان اقتصادی به راحتی و با ترفندهای گوناگون می توانند اجناس بنجل خارجی را وارد کشور کنند و مورد حمایت نیز قرار گیرند اما یک فعال صنعتگر برای استفاده از هر حمایتی به هزار ضامن و پارتی و مدرک نیاز دارد؟ جهانگیری سپس با انتقاد از عملکرد وزارت خانه های اقتصاد و صنعت گفت: ماموران این وزارت خانه ها کجا هستند که برخی دلالان به راحتی به حیات انگلی خویش ادامه می دهند. امروز باید دید جنگجوهای واقعی چه کسانی هستند، آیا آنهایی که پشت کشورهای خارجی سنگر گرفته و برای رفاه چند روزه زندگی خود کمر اقتصاد داخلی را می شکنند و یا آنها که مردانه به دفاع ازاین اقتصاد برمی خیزند.