آرشیو پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۳
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

تقدیر از فیلمسازان جوانی که برای جشنواره های خارجی کار نمی کنند

مراسم تجلیل از سه مستندساز جوان، تحت عنوان «عصر مستند» در سازمان اوج برگزار شد و از وحید فراهانی، حسین شمقدری و وحید فرجی تقدیر به عمل آمد.

نادر طالب زاده در این مراسم گفت: ما سریال ساز بچه حزب اللهی کم داریم به همین دلیل در این حوزه باید آموزش و تربیت بیشتری داشته باشیم.

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند نیز در ادامه مراسم تجلیل از مستندسازان با بیان اینکه ما هر سه این مستندسازان عزیز را با آثارشان می شناسیم، خاطرنشان کرد: هرسه در تولید آثار جسارت و شجاعت دارند. وحید فراهانی در حوزه بحران شناخته شده است، در خط مقدم حاضر می شود و در همراهی با رزمندگان جسارت دارد.شمقدری با مستندهای اجتماعی شناخته شده و نقدهای او در این حوزه به گونه ای است که به دور از سیاه نمایی و به نفع نظام و انقلاب است. وحید فرجی با مستندهای علیه نظام سلطه شناخته شده است؛ خوشحالم جبهه فرهنگی انقلاب توانمند و در جریان رسانه ای با مستندهای خود بسیار تاثیرگذار هستند.

محسن یزدی مدیر مرکز مستندسازی حوزه هنری در ادامه نشست گفت: کار در عرصه مستند در شرایط سوریه تهور و شجاعت می خواهد.

وی افزود: این عزیزان کشورشان را دوست دارند و نگاه به جوایز جشنواره ها نمی کنند. رفتن به جشنواره ها و انجام خواست آنها کار سختی نیست اما این هنرمندان دل در گرو کشور دارند.