آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۵
اقتصادی
۶

اخبار

برجام و افزایش 80 درصدی تجارت ایران و آفریقای جنوبی

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی گفت: برجام در سال 95 حجم مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی را در مقایسه با سال 94، 80 درصد افزایش داد. سید مهرداد سیادت نسب در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته، 42 میلیون دلار صادرات رسمی از جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی گزارش شده است. وی اضافه کرد: براساس هدف گذاری بین مقام های ایرانی و آفریقای جنوبی این میزان حجم تجاری میان 2 کشور تا سال 2020 باید به 2 میلیارد دلار افزایش یابد.

7405 مگاوات به تولید برق نیروگاه ها در دولت یازدهم افزوده شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه انرژی، گفت: در دولت تدبیر و امید هفت هزار و 405 مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه های کشور افزوده شد. هوشنگ فلاحتیان با اشاره به اینکه امسال نیز 4 هزار مگاوات نیروی برق به نیروی توزیعی شبکه های سراسری برق کشور افزوده می شود، گفت: بر این اساس، از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان سال 96، در مجموع حدود 11 هزار و 500 مگاوات به ظرفیت نیروگاه های برق در کشور ایران افزوده می شود.

عملیات اکتشاف در 34 پهنه معدنی کشور

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید عملیات اکتشاف در 34 پهنه معدنی 27 استان کشور در دست اجراست. به گزارش ایرنا علی اصغرزاده افزود: ایمیدرو اکنون در مناطق مختلف کشور همچون سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان جنوبی، اردبیل و گرگان مشغول عملیات اکتشافی است.