آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۵۰
ورزش
۱۸

وزنه برداری قهرمانی آسیا-ترکمنستان

اولین چراغ را چراغی روشن کرد

شرق: تیم ملی وزنه برداری ایران به جدول مدالی رقابت های قهرمانی آسیایی ترکمنستان راه یافت. این مسابقات روز پنجشنبه در حالی در دسته 85 کیلوگرم پیگیری شد که صالح چراغی، نماینده کشورمان موفق شد به یک مدال طلا و نقره دست یابد.

چراغی در نخستین حرکت یک ضرب خود وزنه 155کیلوگرمی را انتخاب کرد که در مهار آن ناموفق بود. اما او در حرکت دومش این وزنه را بالای سر برد و در حرکت آخرش با زدن وزنه 162کیلوگرمی عنوان قهرمانی این دسته را به خود اختصاص داد. نماینده چین با بالای سربردن وزنه 160کیلوگرمی دوم و نماینده کره جنوبی با ثبت وزنه 156 کیلوگرم سوم شد.

این وزنه بردار لرستانی در اولین حرکت دوضرب خود وزنه 180کیلوگرمی را زد. در حرکت دومش هم وزنه 190کیلوگرمی را مهار کرد، اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه 197کیلوگرمی نشد تا با عنوان پنجمی در این حرکت به کار خود پایان دهد.

چراغی در مجموع با 352 کیلوگرم مدال نقره گرفت و نایب قهرمان آسیا شد. مرتضی بیگلری، دیگر نماینده وزنه برداری ایران در رقابت های قهرمانی آسیایی ترکمنستان در دسته 85 کیلوگرم بود که روی سکو نرفت و با رکورد 154 کیلوگرم در یک ضرب، 193 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 347 کیلوگرم به عنوان پنجمی رسید. در پایان این پیکارها ژائو از چین با رکورد 160 کیلوگرم در یک ضرب، 196 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 356 کیلوگرم، طلای مجموع، نقره یک ضرب و دوضرب را به دست آورد.

یاموتو از ژاپن با رکورد 152 کیلوگرم در یک ضرب، 199 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 351 کیلوگرم طلای دوضرب و برنز مجموع را کسب کرد. به هر حال مقایسه رکوردهای مدال آوران این دسته با رکوردهای کیانوش رستمی قهرمان المپیک و رکورددار دسته 85 کیلوگرم نشان می دهد سطح مسابقات خیلی هم بالا نبوده است. همان طور که وزنه برداری ایران موفقیت در المپیک را از دسته 85 کیلوگرم شروع کرد در آسیا هم اولین مدال ها در این دسته به دست آمد.