آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۹
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

کتاب یادداشت های سردبیر «کیهان بچه ها» امروز رونمایی می شود

مجموعه یادداشت های امیرحسین فردی، مدیرمسئول و سردبیر فقید مجله کیهان بچه ها و پدر داستان نویسی انقلاب امروز در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.

مریم فردی، فرزند زنده یاد امیرحسین فردی و گردآورنده این مجموعه در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: این مجموعه، گزیده ای از سرمقاله های پدرم در مجله کیهان بچه ها در طول 32سال سردبیری این مجله است.

وی افزود: البته این مجموعه در 10 جلد گردآوری شده است که امروز پنج جلد آن رونمایی می شود. پنج جلد دیگر هم در دست چاپ هستند. عناوین این کتاب ها عبارتند از: «کوچه های بی درخت»، «آخرین مسافر یک اتوبوس»، «قصه باغی که باغبانش رفته باشد»، «در رویاهای مهتابی آن نقاش چینی» و «کاش می توانستم با مورچه ها حرف بزنم». این کتاب ها موضوعات متنوعی را در بر می گیرند.مریم فردی تصریح کرد: یکی از آرزوهای پدرم، جمع آوری این مجموعه بود، که به دلیل مشغله های کاری فرصت نکرد. به همین دلیل هم بعد از درگذشت پدر، تصمیم گرفتم این یادداشت ها را گردآوری و منتشر کنم.

گفتنی است، مراسم رونمایی از مجموعه یادداشت های زنده یاد امیرحسین فردی امروز چهارشنبه، 20 اردیبهشت از ساعت 17:30 در غرفه انتشارات مدرسه در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران (در شهر آفتاب) برگزار می شود.

استاد فردی در پنجم اردیبهشت ماه سال 1392 درگذشت.آشیانه در مه، سیاه چمن، اسماعیل، گرگ سالی و... از جمله کتابهای زنده یاد فردی است.