آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۶
صفحه آخر
۱۲

پس از 31 روز اعتصاب غذا؛ اسیران فلسطینی آماده اعتصاب خشک می شوند

رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفته رهبر اسرای اعتصاب کننده در اعتراض به بی توجهی رژیم صهیونیستی به مطالبات اسرا، از نوشیدن آب نیز دست کشیده است.

«عیسی قراقع» رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسین اعلام کرد «مروان البرغوثی» رهبر اسرای اعتصا ب کننده فلسطینی که بیش از یک ماه است به همراه 2000 اسیر دیگر دست به اعتصاب غذا زده، به دلیل بی توجهی رژیم صهیونیستی به مطالبات اسرا، از نوشیدن آب هم دست کشیده است این 2000 اسیر فلسطینی پس از اعتصاب غذای «البرغوثی» و در حمایت از ایشان دست به اعتصاب زده اند!

به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، البرغوثی پیش تر تهدید کرده بود در صورتی که اداره امور زندان ها به درخواست های اسرا پاسخ ندهد از نوشیدن آب نیز دست خواهد کشید و اکنون تهدید خود را عملی کرده است. از بارزترین مطالبات اسرا، پایان بازداشت موقت یا اداری، پایان حبس انفرادی، پایان ممنوعیت دیدار اسرا با خانواده هایشان، پایان اهمال پزشکی و... است که پیش تر با اعتصاب غذا به بسیاری از آنها رسیده بوده اند. این اسرا در حالی وارد دومین ماه اعتصاب غذای خود می شوند که حال بسیاری از آنها «وخیم» است و به بیمارستان منتقل شده اند.کمیته رسانه ای هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی و باشگاه اسیران هم اعلام کرد، ده ها نفر از اسیران اعتصاب کننده به علت بیهوش شدن پی در پی و استفراغ خون، پایین بودن فشار خون و سرگیجه به بیمارستان منتقل شده اند. برخی کارشناسان می گویند اعتصاب آب این اسرا می تواند فشارها علیه رژیم صهیونیستی را دو چندان کند.از سوی دیگر جنبش فتح نیز روز یکشنبه آینده را روز اعتصاب کامل در همبستگی با اسیران اعتصاب کننده در زندان های اسرائیلی اعلام کرد و رژیم صهیونیستی را مسئول کامل وضعیت خطرناک زندگی اسیران اعتصاب کننده دانست. این جنبش همچنین نسبت به پیامد فوت اسیران فلسطینی به رژیم صهیونیستی هشدار داد. گفتنی است هیچ یک از کشورهای مرتجع عربی و کشورهای غربی کوچکترین واکنش انتقادی درباره این وضع از خود نداشته اند و هیچ یک از آنها برای وضعیت 2000 اسیر فلسطینی ابراز نگرانی نکرده اند!