آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۶۷
سیاست
۲

29 اردیبهشت آزمون بزرگی برای ایران است

محمدرضا بادامچی ( نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون کار)

انتخابات نعمتی الهی و فرصتی بزرگ برای مردمی است که وطن خود را دوست دارند و می خواهند در منجلاب خون و خشونت در خاورمیانه، در صلح و آرامش زندگی کنند. مردم ایران می دانند، هیچ راهی جز انتخابات برای تامین رفاه، آزادی و امنیت وجود ندارد. رهاورد انتخابات برای مردم ما آرامش اجتماعی، رونق اقتصادی و گشایش سیاسی است.

باید بنا به فرمایش های مقام معظم رهبری، قدر این انتخابات را بدانیم. شرکت در انتخابات بیش از هر عنوان دیگری، مسئولیتی اجتماعی و اخلاقی است. هیچ جامعه ای از حضور نیافتن، نتیجه ای جز خسران نگرفته است. با وجود همه نقدها، حداقل برای اصلاح کجی ها باید در انتخابات شرکت کرد. برای اصلاح سیاسی و اجتماعی و اقتصادی راهی جز مشارکت گسترده همه مردم نیست. اصلاحات از هیچ مسیر دیگری جز انتخابات عبور نمی کند.

29 اردیبهشت آزمون بزرگ ملت ایران است؛ آزمونی که قطعا همه ایرانیان بی توجه به نتیجه انتخابات، برنده آن خواهند بود. رای به هر نامزدی، بیش از آنکه رای به نامزد و جناح و حزب مد نظر باشد، رای به حق بشری و کرامت انسانی خویشتن است. رای می دهیم تا بگوییم هنوز برای ما فردای نظام و کشور مهم است.

قطعا این جانب به عنوان نماینده مردم عزیز تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، روز جمعه به وظیفه دینی و میهنی خود عمل کرده و در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در کنار همه مردم ایران، شرکت خواهم کرد.

رویکرد اشتباه بخشی از جامعه برای حضور نیافتن در سال 84 یادمان نمی رود. رای کسی که با حضور اقلیت رئیس جمهوری شد، کمتر از رای کسانی که بود که انتخابات را تحریم کردند. رای دادن، مهم ترین و آخرین حق مردم است. این حق را نظام ارزنده جمهوری اسلامی برای مردم قائل شده است. وقتی بخشی از مردم، خود را از این حق محروم می کنند، احمدی نژادها بر صدر می نشینند. شایسته است برای اینکه انتخاب بدی صورت نگیرد، همه ما پای صندوق بیاییم. ما هرگز اشتباه گذشته را تکرار نخواهیم کرد. جمعه روز بزرگی برای ایران است. روزی است که مردم بزرگ ایران، مشی مردان بزرگی مانند آیت الله هاشمی را تثبیت خواهند کرد. 29 اردیبهشت روزی برای اعتلای ایران، تداوم اصلاحات و تجلی امید و صلح و رفاه خواهد بود. برای ایران، برای اسلام و برای آینده فرزندمان پای صندوق می رویم.