آرشیو پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ازدواج دختر امپراتور ژاپن با یک کارگر ساده

شاهزاده ژاپنی با ازدواج با یک کارگر ساده خود را از تمام امکانات خانواده امپراتوری ژاپن محروم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاهزاده ماکو، دختر بزرگ امپراتور ژاپن تصمیم دارد با جوانی ازدواج کند که یک کارگر ساده در سواحل توریستی ژاپن است. البته این پسر جوان در دانشگاه بین المللی توکیو درس خوانده؛ همان دانشگاهی که دختر امپراتور از آن فارغ التحصیل شده است. شاهزاده ماکو با این ازدواج جایگاه سلطنتی خود را از دست می دهد و از این پس مانند یک شهروند عادی زندگی خواهد کرد.

این دو پنج سال پیش در رستورانی در شهر توکیو با هم آشنا شدند و آشنایی شان تا به امروز ادامه داشته است. شاهزاده، جوان مورد علاقه اش را به خانواده اش معرفی کرده و آن ها نیز با ازدواج شان موافقت کرده اند.

طبق سنتی قدیمی در خانواده امپراتوری ژاپن، هر کدام از اعضای خانواده با فردی معمولی ازدواج کند موقعیت خود را از دست خواهد داد و باید مانند آن ها زندگی کند. البته مراسم ازدواج آنها کاملا تشریفاتی و با رعایت تمام مراحل خواهد بود.

پدر شاهزاده ماکو و برادر کوچک ترش، در حال حاضر در صف تاج‎گذاری قرار دارند، اما مشخص نیست پس از امپراتور آکی هیتو، کدام یک تاج امپراتوری را بر سر خواهد گذاشت.

در ژاپن زنان وارث امپراتور نیستند. خلاف خاندان سلطنتی انگلیس یا دیگر کشورهای اروپایی، خانواده امپراتوری ژاپن بسیار کم در انظار عمومی ظاهر می شوند. اگرچه به طور عادی به سفرهای خارجی می روند و در مراسم و سنت های فرهنگی شرکت می کنند.