آرشیو پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۶
اقتصادی
۴

پایگاه خبری هندی: روحانی نتوانست با توافق هسته ای مشکلات اقتصادی مردم را حل کند

پایگاه خبری هندی نوشت: روحانی نتوانست مشکلات مردم را با توافق هسته ای برطرف کند و این مسئله به ناامیدی مردم از دولت منجر شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری دوایر، در حالیکه بحث های انتخاباتی ریاست جمهوری بین کاندیداها در ایران بسیار داغ است موضوعات اقتصادی پاشنه آشیل بحث ها و مناظرات به حساب می آید، مباحثی نظیر توافق هسته ای سال 2015 نیز بر این مناظرات گرمای بیشتری داده است.

این توافق مهمترین مسائل سیاست خارجه دولت هم بود. در این مذاکرات دولت تحت فشار بود که در مذاکرات فرصت های زیادی را از دست داده است یا اینکه از مسئله آزادی تحریم ها نتوانسته استفاده لازم را ببرد.

براساس این گزارش، محور اصلی صحبت ها حول و حوش موضوعات اقتصادی، نابرابری و فساد است.

روحانی در سال 2013 با این قول که با انجام توافق هسته ای و لغو تحریم ها مشکلات را حل خواهد کرد به عنوان رئیس جمهور پیروز انتخابات شد. اما با وجود انجام توافق هسته ای که در سال 2015 اتفاق افتاد رفع معضلات و مشکلات مردم اتفاق نیفتاد یا حداقل به همان سرعتی که قبلا پیش بینی می شد صورت نگرفت.

این مسئله به حس بدبینی از اینکه دولت در انجام این کار ناتوان است یا به طور جدی به دنبال رفع مشکلات نابرابری نیست، منجر شد.

در حال حاضر مسئله بیکاری موضوع اصلی است و انتقادهای زیادی را به همراه داشته است. به نظر می رسد ایرانی ها انتظار دارند که کاندیداها به سمت عدالت اقتصادی پیش روند، خواسته های آنها در مصاحبه های رسانه ها بیشتر مشهود است.