آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۸۱۰
حادثه
۱۴
تصادف

کشته شدن یک گردشگر روس در تصادف در یزد

منبع: اعتماد

عصر روز سه شنبه یک زن گردشگر روسی به دلیل سانحه تصادف در یزد به بیمارستان منتقل شد و صبح دیروز درگذشت. این گردشگر که «اینا لیسنکو» نام داشت به همراه سه گردشگر دیگر با موتور به یزد سفر کرده بودند و عصر روز سه شنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه در حوالی دهستان دهشیر بر اثر باد شدید با کامیون تصادف کرد.

این گردشگر روسی بعد از تصادف به سرعت به اورژانس شهرستان ابرکوه منتقل و بعد از آن توسط بالگرد امداد به بیمارستان «شهید رهنمون» یزد منتقل شد. او بعد از معاینات پزشکی صبح روز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه به دلیل مرگ مغزی درگذشت. اینا لیسنکو 29 ساله متولد 1988 از روسیه به همراه سه گردشگر دیگر سفر خود را با موتوسیکلت از این کشور آغاز کرده و پس از گذر از جمهوری آذربایجان وارد ایران شدند.

مدتی پیش نیز واژگونی اتوبوس حامل گردشگران کشور آلمان در جاده سعادت شهر شیراز 2 کشته و 17 مصدوم بر جای گذاشت. در این حادثه یکی از گردشگران خارجی آسیب دیده با توجه به شدت جراحت ها با بالگرد اورژانس به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شد. همچنین 16 مصدوم این حادثه که 2 نفر از آنها راننده و راهنمای گردشگران از هموطنان ایرانی بودند، با 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند.

سرهنگ احمد احمدی، رییس پلیس راه شمال استان فارس گفته بود: تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده در اثر بارش باران علت حادثه واژگونی اتوبوس حامل گردشگران آلمانی بود. اول فروردین ماه نیز در اثر برخورد یک اتوبوس با مینی بوس حامل اتباع ترکیه در محور خوی استان آذربایجان شرقی 6 نفر از اتباع ترکیه کشته شدند. این حادثه 7 مجروح نیز به همراه داشت. برابر گزارشات اولیه ماموران پلیس راه، خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس، علت این حادثه بوده است.