آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۸
فرهنگ و هنر
۲۲
فرهنگ

برگزاری نشست خبری جایزه ادبی «محمد قهرمان»

نشست خبری جایزه ادبی قهرمان، با حضور سلمان ساکت، رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه و دبیر جایزه ادبی قهرمان، محمد جعفر یاحقی و محمود فتوحی، استادان گروه زبان و ادبیات فارسی و از داوران جایزه ادبی قهرمان و همچنین آقای آصفی یزدی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد و خانواده استاد قهرمان صبح سه شنبه، 26 اردیبهشت ماه، در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

محمدجعفر یاحقی، استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی و از داوران جایزه ادبی استاد قهرمان در خصوص شخصیت استاد قهرمان گفت: شخصیت ایشان از چند جنبه قابل بررسی است که نخستین آن از زاویه شغلی است که وی به عنوان یک کتابدار، عاشق کتاب و علاقه مند به کارش بود و اغلب پژوهش های خود را در همان کتابخانه دانشکده ادبیات انجام می داد.

وی با بیان اینکه شاعری وجهه دیگر استاد قهرمان بود، اضافه کرد: ایشان در سرودن غزل و در محلی سرایی به لهجه تربتی بسیار توانا بودند و این توانایی ایشان مولود سال ها ممارست و تلاش ایشان بوده است.

قدردانی از همسر استاد محمد قهرمان، رونمایی از پوستر «فراخوان نخستین دوره جایزه ادبی استاد محمد قهرمان» و همچنین قدردانی از طراح پوستر فراخوان جایزه از دیگر برنامه های این نشست بود.