آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۹
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

نیشابور، فیروزه شعر ایرانی

مراسم بزرگداشت حکیم عمر خیام پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه در باغ آرامگاه این شاعر ریاضیدان برگزار شد. در این مراسم به فریدون شهبازیان و بهروز غریب پور نشان افتخاری سیمرغ نیشابور اعطا شد و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیشابور را فیروزه ای درخشان بر پیکر شعر ایرانی عنوان کرد. او در این باره گفت: عطارها و خیام ها تا دوره معاصر شفیعی کدکنی ها و هنوز در این گنجینه شعر پارسی خراسانی و نیشابوری ورق های باز نگشوده فراوانند. صالحی با اشاره به مقاله ای که در نشریه «بخارا» منتشر شده، خاطرنشان کرد: عنوان این مقاله «برگی از تاریخ موسیقی ایران زمین» است که هر عاشق موسیقی و شعر باید آن را بخواند و شما نیشابوریان نیز باید آن را بارها و بارها بخوانید.

حامد بهداد در برج میلاد

کنسرت 10 سالگی گروه «دارکوب» به خوانندگی حامد بهداد پنجم خرداد ماه در دو نوبت و در ساعت های 30: 18 و 30: 21 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.

رونمایی از مجله «بخارا» در کابل

پس از برگزاری شب استاد «ره نورد زریاب» در بیستم بهمن سال گذشته که با حضور بزرگان داستان نویسی ایران و افغانستان برگزارشد؛ هفته گذشته تازه ترین شماره مجله «بخارا» با جشن نامه ای برای ره نورد زریاب به همراه تصویر وی بر جلد در تهران منتشر شد. پنجشنبه 28 اردیبهشت، از این شماره بخارا در شهر کابل با حضور ره نورد زریاب، غلامحسین فخری، دکتر یامان حکمت تقی آبادی و منوچهر فردایس؛ مدیر نشرزریاب و نویسندگان و شاعران افغانستان رونمایی شد.