آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۷
شهرستان ها
۷

اعزام 25 تیم پزشکی بسیج به مناطق محروم لرستان

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: 25 تیم پزشکی تخصصی عمومی به مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی استان لرستان اعزام شدند.

سرهنگ نبی اله شمس بیرانوند، اظهار داشت: 25 اردیبهشت ماه 25 تیم پزشکی به مدت یک هفته به مناطق محروم استان اعزام شدند.

وی افزود: با مساعدت سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان و همکاری کانون های بسیج جامعه پزشکی شهرستان های استان این تیم های پزشکی تخصصی- عمومی به مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی سراسر استان اعزام شدند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان عنوان کرد: این تیم های پزشکی که شامل متخصص، پزشک، ماما، پرستار، دارویار، دندانپزشک، کار شناس مبارزه با بیماری ها، کارشناس ارشد روانشناسی است همراه با وسایل و تجهیزات پزشکی موردنیاز به این مناطق اعزام و به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی بیان کرد: خدماتی که در این اعزام ارائه می شود شامل ویزیت و ارائه دارو به صورت رایگان به اهالی مناطق است، تیم مامایی نیز برای مراقبت از زنان باردار خدماتی ارائه می دهند.

شمس بیرانوند تصریح کرد: علاوه بر خدمات پزشکی، برنامه آموزش آشنایی با بیماری های واگیر و راه های پیشگیری از آن، مشاوره و آموزش سلامت روان به صورت چهره به چهره توسط کار شناسان مربوطه و توزیع کتابچه های آموزشی انجام می شود.

وی گفت: اگر مراجعه کنندگان بنا به تشخیص پزشکان درمانگر نیاز به خدمات تخصصی تر در مراکز استان داشته باشند با هماهنگی صورت گرفته به طور رایگان خدمات مورد نظر را دریافت خواهند کرد.