آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۷
شهرستان ها
۷

دیه شهدای استان سمنان در حادثه جرثقیل مسجدالحرام پرداخت می شود

مدیر سازمان حج و زیارت استان سمنان با یادآوری حادثه تلخ سقوط جرثقیل در عربستان و شهادت سه نفر از استان گفت: با پیگیری های انجام شده دیه این شهدا به زودی پرداخت می شود.

سیدعلی میرقاسم پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه مقامات سعودی پرداخت دیه را پذیرفتند، ابراز داشت: کمیته حقیقت یاب با بررسی های انجام شده اعلام کردند که مسئولان سعودی در این حادثه مقصر نیستند و باید مقصران اصلی شناسایی و محاکمه شوند.

وی با بیان اینکه سهمیه حج تمتع در استان سمنان 35 درصد رشد داشت، افزود: حجاج در هشت کاروان شامل چهار کاروان مدینه قبل و چهار کاروان مدینه بعد مرداد ماه سال جاری به حج تمتع اعزام می شوند که باید گفت در حج امسال یک هزار و 85 زائر از استان راهی سرزمین وحی خواهند شد.

مدیر سازمان حج و زیارت استان سمنان ابراز داشت: زائران از 24 اردیبهشت با در دست داشتن اصل فیش بانکی، کارت ملی و اصل گذرنامه به مدت پنج روز فرصت داشتند به یکی از دفاتر کاروان ها مراجعه و برای شرکت در مراسم حج ثبت نام کنند.

میرقاسم پور تصریح کرد: دارندگان قبض های ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع تا تیرماه 85، از تاریخ 23 فروردین لغایت 21 اردیبهشت فرصت داشتند با واریز 10 میلیون تومان نسبت به ثبت نام اولیه اقدام و برای اعزام به یکی از دفاتر مراجعه و ثبت نام کنند.