آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۷
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

لبیک هنرمندان ایرانی به رهبر انقلاب

روز گذشته هنرمندان ایرانی نیز از طیف ها و سلیقه های گوناگون در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار کیهان، هنرمندان ما نه تنها با حضور پررنگ و گسترده در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دعوت رهبر انقلاب لبیک گفتند که طی روزهای گذشته، مردم را هم به حضور در این حماسه ملی دعوت کردند.

هنرمندان در روزهای منتهی در انتخابات، در فضای مجازی نیز تلاش زیادی برای ترغیب شرکت مردم در انتخابات انجام دادند. بسیاری از هنرمندان رشته های مختلف، در صفحات شخصی خود در فضای مجازی اعلام کردند که رای می دهند و از مردم نیز خواستند تا در انتخابات شرکت کنند.

به طور مثال، الهام حمیدی، بازیگر سینما و تلویزیون نوشت: «امروز جمعه تعطیل نیست. خستگی و صف طولانی و سفر و استراحت، ممنوع، وظیفه همه ما ایرانی هاست که در تکلیف سرنوشت خود و آینده کشورمان حضور و شرکت داشته باشیم.»

نکته قابل تامل این است که در این دوره، تکثر آرا بین هنرمندان زیاد بود و هر یک از نامزدهای انتخابات در بین هنرمندان، طرفدارانی داشت. اما همه آنها به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و در انتخابات سال 96 حضور حداکثری یافتند.

نکته جالب این است که هنرمندان ایرانی حاضر در جشنواره فیلم کن نیز دیروز پای صندوق های رای حاضر شدند. امسال، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با برگزاری جشنواره فیلم کن همزمان شد. به همین دلیل سفارت ایران در فرانسه، یک صندوق رای هم برای ایرانیان حاضر در این جشنواره قرار داد که با استقبال این هنرمندان مواجه شد.