آرشیو چهار‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۱
شهرستان ها
۷

به همت قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه صورت گرفت: افتتاح نخستین پل کابلی تک پایلون کشور در شیراز

پل کابلی ولی عصر(عج) به عنوان اولین پل کابلی تک پایلون کشور، در شیراز بهره برداری شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: در سال 1383 اجرای این پل با دهانه ای بیش از 100 متر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مجموعه خاتم الانبیاء موفق به احداث این پل بی بدیل در کشور شده است، گفت: از سال 91 کار تملک آغاز و بعد از یک سال و نیم، از سال 93 عملیات اجرایی شروع شد.

شهردار شیراز نیز گفت: حدود 5 سال و نیم پیش اجرای این پروژه مد نظر قرار گرفت که عده ای باور نداشتند چنین سازه ای در شیراز اجرایی شود.

علی رضا پاک فطرت با بیان اینکه اجرای این پروژه نیاز به تکنولوژی خاصی داشت که خیلی از کشورها حتی توان طراحی آن را نداشتند، گفت: حجم پل های احداث شده در طول 6 سال گذشته در شیراز 4 برابر پل هایی است که در 100 سال گذشته در این شهر احداث شده است. وی با تصریح اینکه طی دو ماه آینده بهره برداری از خط یک قطار شهری شیراز کامل می شود، گفت: با روندی که در بحث تکمیل خط یک قطار شهری در حال اجرا است امیدواریم تا پایان تیرماه، ایستگاه چهارراه زند مترو به ایستگاه میدان الله متصل شود.

پاک فطرت افزود: در خط 2 قطار شهری نیز در مسیر میان رود – میدان امام حسین (ع) هزار پرسنل در حال کار هستند که بدون انسداد مسیر و با همت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) صورت می گیرد.

وی از افتتاح پارک های 580 هکتاری و 70هکتاری در آینده نزدیک در شیراز خبر داد. شهردار شیراز از بهره برداری از باغ گلها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این باغ در 2 فاز به بهره برداری می رسد که فاز اول آن 5هکتار و فاز دوم آن 10هکتار وسعت دارد.