آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۱
شهرستان ها
۷

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان: پایین بودن قیمت شیر خام دامداران را با مشکل مواجه کرده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پایین بودن قیمت شیر خام نسبت به میانگین کشور، مشکلاتی برای دامداران بوجود آورده است.

همدان- خبرنگار کیهان: محمد نظرپور با بیان اینکه میانگین خرید هر کیلوگرم شیرخام در استان، 218 تومان است افزود: اگر این روند ادامه یابد دامداران تولید شیرخام را متوقف می کنند.

وی تصریح کرد: جذب شیر خام توسط صنایع لبنی، به دلیل عدم بازار فروش مناسب کاهش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: 350 واحد با ظرفیت 26 هزار راس مولد، شیرخام استان را تامین می کنند.

وی ابراز داشت: سال گذشته 311 هزار تن شیر، معادل سه و چهار دهم درصد شیرکشور، در استان همدان تولید و به بازار عرضه شده است.

نظرپور با اشاره به اینکه همدان در جایگاه نهم تولید شیر کشور قرار گرفته، بر مدیریت تولید شیر تاکید کرد و افزود: در این راستا نژاد دو منظوره گاو «سمینتال»، تلقیح و ترویج شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: مواد ژنی رایگان در اختیار مامورین تلقیح مصنوعی شهرستان ها قرار گرفته و در واحدهای روستایی نسبت به تلقیح دام بومی و دورگه با سمینتال اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز این طرح دو سال می گذرد، ادامه داد: تولید شیر این نژاد نسبت به نژاد هلشتاین کمتر بوده اما گوشت بیشتر و لذیذتری دارد.