آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۱
شهرستان ها
۷

تصویب طرح ویژه برای شهر تاریخی بندرکنگ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از تصویب طرح ویژه برای شهر تاریخی بندرکنگ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

ابراهیم گورانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر کنگ با داشتن محدوده تاریخی با وسعت تقریبی 200 هکتار و غنای فرهنگی و تاریخی ویژه و آثار متعدد تاریخی با معماری سنتی و شاخص های بومی از ظرفیت مناسبی به منظور مطالعه به صورت طرح ویژه با محوریت فرهنگی و تاریخی برخوردار است.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اتمام افق طرح جامع و تفصیلی این شهر و ظرفیت های بالقوه آن در زمینه شهرسازی و معماری تاریخی و فرهنگی به منظور تحقق بخشی به اهداف توسعه شهر با عملکرد تاریخی، مطالعه بازنگری طرح تفصیلی این شهر در قالب طرح ویژه به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیشنهاد و تصویب شد.

گورانی با اشاره به اینکه استان هرمزگان با قابلیت ویژه فرهنگی، تاریخی و گردشگری دارای این ظرفیت است که بتوان برای آنها طرح ویژه ای تهیه کرد که هم ضوابط و مقررات شهرسازی در آن دیده شود و هم بر غنای فرهنگی و تاریخی آن بیفزاید، افزود: از همین رو دیگر شهرهای استان هرمزگان نیز در دستور کار ضرورت این طرح قرار خواهند گرفت.

شهر کنگ با قدمت بالای دریانوردی و تاریخی جزء نگین خلیج فارس است، جمعیت این شهر که در پنج کیلومتری بندرلنگه و 235 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده، در سال 90 معادل 16 هزار نفر که برابر سرشماری سال 95 به جمعیتی افزون بر 19هزار نفر رسیده است.