آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۱
شهرستان ها
۷

حذف مراجعه حضوری در گمرک اصفهان

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: حضور و مراجعه صادرکنندگان به گمرک اصفهان حذف شد.

اسدالله احمدی ونهری بیان داشت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی انجام می گیرد.

وی افزود: حمایت همه جانبه هدفمند از صادرات کالاها و خدمات از طریق تسهیل مقررات و گسترش مشوق های لازم و ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف، در نقشه راه اقتصاد مقاومتی گمرک جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است.

مدیرکل گمرک اصفهان در خصوص اجرای قابلیت جدید سامانه جامع امور گمرکی ابراز داشت: شرکت های تولیدی استان اصفهان که درخواست ارزیابی در محل جهت رویه صادرات دارند پس از اخذ شماره ارزیابی از سامانه پنجره تجارت فرامرزی کلیه تشریفات گمرکی توسط اظهارکننده انجام می شود و صادرکنندگان دیگر نیازی به حضور و مراجعه به گمرک اصفهان ندارند.

احمدی ونهری اذعان داشت: در این راستا 90 درصد اظهارنامه های صادراتی ارزیابی در محل گمرک اصفهان در مسیر سبز و 10 درصد مابقی نیز در مسیر زرد قرار می گیرند و بدون نیاز به بازرسی فیزیکی در گمرک مبدا کالا به مقصد مرز خروج ارسال می شود و در صورت نیاز به بازرسی کالا در مرز خروج صورت می گیرد.

وی گفت: کلیه هزینه های گمرکی که در گذشته شامل (دیماند و ماموریت) برای اظهارنامه های صادراتی (ارزیابی در محل) دریافت می شد از روز دوشنبه هفته جاری حذف شد.