آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۱
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* رکابزن تیم پیشگامان در ماده کایرین کاپ چین موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. تیم دوچرخه سواری پیشگامان در کاپ چین شرکت کرده است. در بخش سرعت محمد دانشور در ماده کایرین توانست به فینال راه یابد و در نهایت نیز در رقابت با رکابزنان چینی توانست مدال طلا را کسب کند.

* از سوی محمدرضا دهخدا، رئیس فدراسیون طی احکامی جداگانه روسای انجمن های، ووشو، جودو، شمشیربازی و تیراندازی با کمان منصوب شدند. بنابراین گزارش فضل الله باقرزاده به عنوان رئیس انجمن شمشیربازی منصوب شد، باقرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس فدراسیون شمشیربازی است. همچنین پدرام میرزایی به عنوان رئیس انجمن جودو منصوب شد. او عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز است. مینودخت میرحیدر نیز به عنوان رئیس انجمن تیراندازی با کمان منصوب شد. همچنین در رشته ووشو حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی به عنوان رئیس انجمن ووشو حکم گرفت. اوجاقی در حال حاضر دانشجوی دوره دکترا رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی است.

* رئیس فدراسیون هندبال برای سرمربیگری تیم ملی هندبال بدنبال گزینه خارجی است.علیرضا رحیمی گفت: در بهمن ماه سال جاری مسابقات انتخابی جام جهانی را پیش رو داریم به همین منظور به دنبال یک مربی خارجی برای هدایت تیم ملی هستیم. با توجه به حضور بازیکنان ملی پوش در لیگ های معتبر دنیا و سطح فنی بالای آنها قطعا سرمربی تیم ملی خارجی خواهد بود.

* نایب رئیس فدراسیون والیبال به بحث های مطرح شده درباره اینکه امکان دارد بعد از محمدرضا داورزنی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شود، واکنش نشان داد. احمد ضیایی در این خصوص گفت: صحبت درباره این موضوع وجود دارد. بنده 10 سال با والیبال هستم و اگر خدا بخواهد برای ریاست فدراسیون والیبال کاندیدا می شوم. وی در پاسخ به پرسشی که چه زمانی انتخابات فدراسیون والیبال برگزار می شود؟ گفت: به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک، آن را برگزار خواهیم کرد.