آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۱
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

بدهی 14 هزار میلیاردی به شهرداری و زبان درازی معکوس حامی دولت

صادق زیباکلام می گوید قالیباف، کوله باری از بدبختی را برای اصلاح طلبان باقی گذاشت.

وی در مصاحبه با سایت انتخاب گفته است: مطمئنم از فردای روزی که اصلاح طلبان، شورا به دست بگیرند، اصولگرایان همان برنامه ای را که برای دولت روحانی پیاده کردند، روی آنها نیز پیاده می کنند و دائما خواهند پرسید که چه کرده اید؟

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران اکنون حدود 6 هزار میلیارد به بانک ها بدهکار است و دو هزار میلیارد به دارایی. خب اینها کوله باری از بدبختی هایی است که برای اصلاح طلبان می ماند که یک ماه دو ماه دیگر، شهرداری تهران را تحویل می گیرند.

این سخنان در حالی است که اولا هر مدیریتی وقتی سرکار می آید، ذاتا باید پاسخگو باشد و نمی توان با سیاه نمایی مدیریت قبلی، از پاسخگویی طفره رفت و پاسخ مطالبه کار و خدمت را با ناسزاگویی و تهمت بستن به مدیریت قبلی داد؛ کاری که دولت در این چند سال انجام داد.

ثانیا آقای زیباکلام نمی گوید که دولت با وجود تعهدات قبلی، بدهی 14 هزار میلیارد تومانی خود به شهرداری تهران را تسویه نکرده بلکه در طول چند سال گذشته سعی کرده شهرداری پایتخت را در تحریم و بایکوت قرار دهد. اما با وجود همه این مضیقه ها، شهرداری تهران فقط بالغ بر 100 کیلومتر مترو در پایتخت ساخته که در کنار تحریم ها و کارشکنی های دولت، یک رکورد به شمار می رود.

یادآور می شود زیباکلام پیش از این نیز در مواردی نظیر بزک کردن مذاکره با شیطان بزرگ، توجیه مفاسد مه آفرید خسروی (مفسد 3 هزار میلیاردی) تحت عنوان نابغه و کارآفرین نمونه، و توجیه و ماست مالی حقوق های نجومی، نقش آفرینی کرده است.