آرشیو پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۱۶
اقتصاد
۴

ویژه

همکاری بانک های اروپایی با بانک صنعت و معدن

معاون مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ای تی آر با بیان اینکه تحریم های بانکی مشکلی برای قراردادهای فروش هواپیما به ایران ایجاد نکرده، گفت: با بانک هایی در ایتالیا و فرانسه مذاکره کردیم و حاضر شدند با ایران درباره نقل و انتقالات پول برای قرارداد خرید هواپیما همکاری کنند.

جیووانی درباره چگونگی نقل و انتقالات پول هواپیماهای ای تی آر با وجود تحریم بانک های ایرانی اظهار داشت: چیزی که در مورد تحریم های بانکی گفته می شود، یکسری اطلاعات عمومی است که در روزنامه ها بیان می شود و تحریم های بانکی در این قراردادها مشکلی ایجاد نکردند.

اهدای یک دستگاه وانت تندر ایران خودرو به «میرزا آقا»

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای مسوولیت های اجتماعی خود، با اهدای یک دستگاه وانت تندر از «میرزا آقا»، پیرمرد زحمتکش اردبیلی تقدیر کرد.

به گزارش ایکوپرس، «میرزاآقا پیرد موسی» مرد زحمتکشی است که پیش تر با وانت امرار معاش می کرد اما با تنگناهای اقتصادی و فشارهای زندگی مجبور شد وانت خود را بفروشد و با فروش سیب زمینی و پیاز روی گاری دستی، به سختی امرار معاش کند. او با وجود همه این سختی ها، در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در صحنه حضور پیدا کرد و مانند بسیاری از هموطنان، با حضور در پای صندوق های رای، حماسه 29اردیبهشت را خلق کرد. عکسی که از میرزا آقا در یکی از برنامه های انتخاباتی گرفته شده بود، مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت و به نوعی به نماد طبقه زحمتکش جامعه تبدیل شد. یکی از خبرگزاری ها او را در اردبیل پیدا و با او مصاحبه کرد. میرزاآقا در آن گفت وگوی کوتاه گفت: وقتی دکتر روحانی در ورزشگاه شهید آسمانی اردبیل، محکم گفت که من پول های بلوکه شده را ازحلقوم امریکا بیرون کشیدم، ناخودآگاه اشک از چشمانم جاری شد. میرزا آقا در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه ها اعزام شده و به داشتن کارت ایثارگری افتخار می کند و می گوید که برای دفاع از آرمان های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری آماده جانفشانی است.