آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۱۶
ورزش
۱۵
نگاه 2

وزارت ورزش حامی سرخابی

دکتر بیژن ذوالفقارنسب ( مشاور وزیر ورزش و جوانان)

1- بازی پرسپولیس مقابل لخویا، بنا به شرایطی بدون حضور تماشاگران برگزار شد. همین مساله تاثیر زیادی روی عملکرد نماینده خوب کشورمان داشت. به هر حال روند بازی در نبود تماشاگران تاثیرگذار بود. معتقدم مدیریت فوتبال ایران بر سر محرومیت هواداران پرسپولیس نتوانست موفق عمل کند و از نماینده فوتبال ایران در AFC دفاع کند. وقتی در یک بازی فوتبال کارهای بی فرهنگی شاهد هستیم باید از هر گونه اتفاقات پیشگیری کنیم و طوری برنامه ریزی کنیم که در این بازی ها چنین اتفاقاتی رخ ندهد. البته هر وقت که این اتفاق رخ می دهد باید سعی کنیم دفاعیه مناسبی در مجامع بین المللی داشته باشیم تا باشگاه های ما با محرومیت زیادی مواجه نشوند. به طور مثال می شد به جای محرومیت هواداران از جریمه دیگری استفاده کرد.

2- وقتی در یک تیم همه اصرار دارند بازیکنی که بارها پنالتی از دست داده باز هم پنالتی بزند باید برای آن بازیکن تمرینات ویژه را در نظر بگیرند تا در زدن پنالتی تبحر پیدا کند. برانکو باید در تمرینات 20 الی 30 دقیقه تمرینات ویژه پنالتی برای مهدی طارمی در نظر بگیرد تا او در این زمینه تبحر پیدا کند. نمی شود با یک بازی حساس فقط به خاطر اینکه می خواهیم طارمی پنالتی بزند به او بگوییم که پشت توپ قرار بگیر و پنالتی را بزن. برای از قبل برایش تمرین در نظر می گرفتیم. اینکه یک تیم برای هم تیمی شان تلاش می کنند آقای گل شود از نظر همبستگی مساله بسیار خوبی است، اما از طرف دیگر باید ببینیم فردی که می خواهد پنالتی بزند آیا تمرینات لازم را انجام داده است و در این زمینه تبحری دارد؟

3- به هر حال با این نتیجه تساوی کار پرسپولیس سخت شده است، اما همه امیدوارند که در دیدار برگشت در قطر بتوانند این نتیجه را جبران کنند. وقتی باشگاهی به بازیکنانش مبالغ نجومی پرداخت می کند بهتر است یک روانشناس هم با مبلغ ماهیانه 10 میلیون تومان را استخدام کند تا آن روانشناس با صحبت با بازیکنان شرایط آنها را بهبود ببخشد و رفتار آنها را اصلاح کند تا این بازیکنان در شرایط سخت به دیگران توهینی نکنند. وزارت ورزش و جوانان در تلاش است نه تنها برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس، بلکه شرایطی را فراهم کند تا از همه باشگاه ها حمایت کند.