آرشیو پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۸۸
سیاست
۲

میرزایی در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد: حمایت از بیانیه 9 چهره اصلاح طلب درباره فهرست «امید»

ایلنا: عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از بیانیه 9 چهره برجسته اصلاح طلب درباره لیست امید شورا، بر لزوم استفاده از ظرفیت اصلاح طلبان خارج لیست در مدیریت پایتخت تاکید کرد و گفت: در فقدان امکان ائتلاف سازی فراگیر و حزبی، انتظار تهیه فهرستی جامع و مانع واقع بینانه نیست. جلال میرزایی با اشاره به تخریب های رسانه ای اصولگرایان درپی پیروزی اصلاح طلبان در دو انتخابات اخیر اعلام کرد: برخی رسانه های رقیب سیر خبری خاصی را به ویژه پس از پیروزی اصلاح طلبان در شورای شهر پیگیری می کنند و تمام تلاش شان این است که میان اصلاح طلبان اختلاف ایجاد کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین جا دارد اصلاح طلبان در این زمینه هوشیار باشند و احیانا صحبتی نکنند که در نهایت به ضرر همه ما در جریان اصلاحات باشد.

او به انتشار بیانیه اخیر 9 چهره برجسته اصلاح طلب درباره لیست امید شورای شهر تهران اشاره کرد و با انتقاد از سوءاستفاده اصولگرایان از این انتقادات درون گفتمانی اعلام کرد: اتفاقا بیانیه ای که صادر شده، بیانیه بسیار خوب و دقیقی است و با این حال طرف مقابل سعی دارد مسئله را وارونه جلوه دهد که البته جای تعجب ندارد؛ چراکه رقیب دنبال فرصت است که برای اصلاح طلبان حاشیه سازی کند. در فقدان امکان ائتلاف سازی فراگیر و حزبی، انتظار تهیه فهرستی جامع و مانع واقع بینانه نیست.

او تاکید کرد: «این بیانیه در ادامه مقایسه ای درباره شرایط اصلاح طلبان در زمان تهیه لیست امید مجلس دهم و شورای پنجم به لحاظ میزان ردصلاحیت ها به دست داده و صریح و صادقانه تاکید کرده که باتوجه به محدودبودن تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در انتخابات مجلس، لیست امید آن چنان مورد انتقاد قرار نگرفت اما باتوجه به این که در انتخابات شوراها، چهره های بسیاری داشتیم و درنتیجه برخی از چهره های برجسته و کاردان جریان اصلاح طلبی از حضور در لیست امید شورا محروم ماندند». 9چهره شاخص اصلاح طلب به رئیس شورای عالی سیاست گذاری نامه ای نوشتند خواستار انتخاب افراد پاک دست برای انتخابات شوراهای شهر و روستا شدند. سیدمصطفی تاج زاده، حمیدرضا جلایی پور، سعید حجاریان، سیدمحمدرضا خاتمی، هادی خانیکی، عبدالله رمضان زاده، محسن صفایی فراهانی، فیض الله عرب سرخی و محسن میردامادی نویسندگان این نامه هستند.