آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
صفحه آخر
۱۲

با نزدیک شدن به جمعه آخر ماه رمضان؛ قدس محاصره شد/صهیونیست ها صدها فلسطینی را از شهر اخراج کردند

در آستانه روز قدس نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سرویس های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دستور داد تا تدابیر امنیتی شدیدی در قدس اشغالی اجرا و این منطقه را به محاصره درآورد. شهر قدس به شدت ناآرام است.

در پی اجرای عملیات شهادت طلبانه اخیر در قدس که منجر به کشته شدن یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن دست کم 5 نفر شد و با نزدیک شدن به جمعه آخر ماه مبارک رمضان کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز شنبه نشست فوق العاده برگزارکرد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به فرماندهی سرویس های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دستور داد که تدابیر امنیتی شدیدی در این منطقه به اجرا درآورد و باب العامود یکی از مهم ترین دروازه های قدیمی قدس را که به مسجد مبارک الاقصی منتهی می شود، منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اعلام منطقه بسته نظامی در باب العامود در حالی صورت گرفته که فقط چند روز به برگزاری روز جهانی قدس باقی مانده است. مسلمانان جهان در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حمایت از قدس و مسئله فلسطین راهپیمایی می کنند.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی نوشته: «نیروهای اسرائیلی در طول 24 ساعت گذشته دست کم 350 فلسطینی را از شهر قدس و مناطق دیگر اراضی 48 تبعید و تعداد دیگری را بازداشت کردند». همچنین شمار زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته به مسجدالاقصی در قدس اشغالی یورش برده و نمازگزاران را در مسجد القبلی به محاصره در آوردند. شاهدان عینی گفته اند که ده ها تن از نمازگزاران فلسطینی در پی استشمام گاز فلفل که از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت آنها پرتاب شد، دچار حالت خفگی شده اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین «عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی را مورد ضرب و شتم قرار داده و شماری از نمازگزاران را بازداشت کردند. به نظر می رسد ناآرامی های قدس طی روزهای منتهی به جمعه آینده، به شدت افزایش یابد.