آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
ورزشی
۹
نکته ورزشی

شوهای دلالی!

سرویس ورزشی- روز گذشته در همین ستون از لزوم رعایت اصل نظارت در ورزش گفتیم و امروز نیز تاکید می کنیم برای تضمین سلامت ورزش و اهالی ورزش به ویژه جوانان و رده های سنی پایین تر از وزیر محترم می خواهیم که به بحث «نظارت» خیلی اهمیت بدهد. این یک وظیفه حرفه ای و شغلی صرف نیست، یک وظیفه اخلاقی و شرعی هم هست.

جناب ایشان حتما از اتفاقاتی که هفته گذشته برای هیئت فوتبال تهران رخ داد، آگاه و مطلع هست. مسائلی که درباره تیم های پایه و رده های سنی جوان تهران اتفاق افتاده و پای مراجع قانونی و انتظامی را هم به میان کشاند. این جوانان امانت مردم در دست ما و شما هستند. این جوانان آینده مملکت اسلامی و انقلابی ما هستند، آینده ورزش ما، آینده فرهنگ و اخلاق ما در گروی رفتار امروز ما درباره این جوانان است.

متاسفانه از این گونه اتفاقات در ورزش ما و جای جای آن به ویژه رشته های مطرح آن زیاد رخ می دهد. اینها همه اش مال بی نظارتی است. همین حالا که این سطور قلمی می شود دوستان و همکاران تحریریه در چند قدم آن طرف تر دارند از رخنه و نفوذ جریان دلالی در یکی از تیم های شهرستانی لیگ برتری صحبت می کنند. جریانی که در تلویزیون مملکت انقلابی و اسلامی، «شوهای دلالی»! راه می اندازد، در حالی که همه از ماهیت و سابقه و عملکرد این عناصر مخرب و آویزان سال هاست آگاه هستند.

جریانی که در تلویزیون برای فوتبال ما خط و ربط تعیین می کند، تیم می بندد، بازیکن می آورد، بازیکن می برد، مدیرعامل تعیین می کند، کارشناس داوری و فنی به خورد تلویزیون و رسانه ها می دهد و...! اینها همه دلیلی ندارد جز درد بی نظارتی، و فقدان نظارت هم دلیلی ندارد، جز جدی نگرفتن ورزش از سوی مسئولان و آن را به امان دلال ها و شیادان و جریانات فاسد رها کردن!