آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه لوازم آشپزخانه: خرید وسایل آشپزخانه به دلیل تشدید رکود 70 درصد کم شد!

رئیس اتحادیه لوازم آشپزخانه گفت: خرید وسایل آشپزخانه به دلیل تشدید رکود 70 درصد کم شده است.

فریدون نصیری، در گفت وگو با «نسیم آنلاین» بیان داشت: از چند ماه گذشته تاکنون بازار دچار رکود مطلق و شدیدی شده است، به طوری که نه تنها نمی توان افزایش تولید داشت بلکه بسیاری از افراد کار خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: خرید بسیار کاهش یافته به طوری که نسبت به سال پیش، فروش همکاران ما بین 60 تا 70 درصد کاهش داشته است که این کاهش فروش از 3 ماه قبل از عید تاکنون بسیار ملموس تر شده است.

نصیری خاطرنشان کرد: سرویس جهیزیه، ظروف نچسب، قاشق و چنگال از جمله کالاهایی هستند که زیر نظر اتحادیه تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه بوده و فروششان هم نسبت به قبل کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه لوازم آشپزخانه تصریح کرد: همه به همدیگر زنجیروار متصل هستیم و رکود در یک حوزه به تمامی بازارها سرایت کرده، افزایش چک های برگشتی هم بیداد می کند.

وی ادامه داد: تا 3 سال گذشته برگشت 5 درصد از چک ها عادی بود اما حالا تقریبا این رقم به 30 تا 40 درصد رسیده است، این افزایش برگشت چک برای این نیست که بگوییم کلاهبرداری زیاد شده بلکه شرایط بازار به گونه ای شده که بسیاری از فعالان بازاری به دلیل کاهش فروش قادر نیستند چک هایشان را وصول کنند.

وی اظهار داشت: زمانی که توزیع کنندگان نتوانند اجناس خود را به فروش برسانند تولیدکنندگان هم بالتبع آنها دچار مشکل شده و جنس هایشان را در کارخانه ها انباشته می کنند.

رئیس اتحادیه لوازم آشپزخانه در پایان عنوان کرد: این وضعیت بازار و کاهش فروش به سیاست های پولی و مالی دولت مربوط است و تا زمانی که این سیاست ها تغییر نکند شرایط به همین روال باقی خواهد ماند.